بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: هنگام آغاز به کار یازدهم ۴ هزار پروژه ناتمام در استان وجود داشت که اکنون به کمتر از نصف کاهش یافته است. وی هم چنین از ایجاد سامانه اطلاعات آماری استان خبر داد.

شمار طرح های ناتمام باقیمانده از قبل در خراسان شمالی در دولت یازدهم نصف شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید همکاری حداکثری برای تکمیل اطلاعات به روز و جامع سامانه اطلاعات آماری استان داشته باشند و کارشناسان دبیرخانه برای حل اختلافات آماری بین دستگاهی اقدام کنند.

در این نشست تدوین برنامه راهبردی و مطالعه پایه پروژه توان افزایی روستاها در ۸ شهرستان با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شد و صالحی در این خصوص تاکید کرد: این برنامه مطالعاتی باید تا پایان سال و در بازه زمانی ۴ ماهه به اتمام برسد تا بر مبنای آن اقدامات اجرایی لازم برای توانمند سازی جوامع محلی و مناطق روستایی و عشایری انجام شود.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی در ادامه به مسائل جانبی استان اشاره داشت و گفت: تصویب تشکیل جلسه مجمع عمومی پتروشیمی استان با هدف افزایش سرمایه، تکلیف سهام داران موجود را برای ادامه فعالیت مشخص می کند چرا که با وجود تصویب طرح اوره ۲ اقدامات اجرایی آن به دلیل نبود سرمایه انجام نشده است.

صالحی به طرح راه آهن محور جوین- اسفراین به بجنورد هم اشاره داشت و تصریح کرد: اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی به این طرح ریلی در سفر دولت به استان تصویب شد که در مرحله بانکی قرار دارد. وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر صدور تضمین دولتی، خواستار همکاری حداکثری نمایندگان استان برای تبدیل منابع ارزی به ریالی این اعتبارات هستیم تا شاهد تسریع در عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

استاندار به وضعیت جاری طرح تکمیل جاده بجنورد به جنگل گلستان هم گریزی داشت و گفت: تخصیص اعتبارات این پروژه بر اساس تصمیمات و تعداد دستورهای گرفته شده در استان های چهارگانه گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی باشد تا مشکلات بجنورد به تونل گلستان واقع در حوزه خراسان شمالی زودتر برطرف شود.

ارائه نقطه نظرات پیشنهادی استان به نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده از دیگر موارد مطرح در این نشست بود. استاندار در این باره بیان داشت: تا زمان اصلاح قانون ما مجریان موظف به اجرای آن هستیم.

صالحی با بیان اینکه اولویت دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه های ناتمام است، افزود: بر اساس این سیاست تعریف پروژه های جدید باید بر حسب نیاز باشد.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: هیچ تخلفی در کشور و استان مورد قبول نیست و با همکاری دستگاه های نظارتی برخوردی قاطع با متخلفان خواهیم داشت اما این را باید بدانیم کلی گویی در مورد یک تخلف ناامیدی را به جامعه تزریق می کند.

در ادامه این نشست رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گفت: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر تهیه پایگاه داده های آمار و اطلاعات با دامنه گسترش بالا، سامانه اطلاعات آماری استان ایجاد و ۵۰ درصد اطلاعات نسبی مورد نیاز بارگذاری شده است.

مجید پورعیسی افزود: برای تکمیل این سامانه دستگاه های اجرایی باید اطلاعات داده ای خود را ارائه دهند تا در کوتاه ترین زمان اطلاعات مورد نیاز در اختیار مدیران و مشاوران برنامه ریز قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که توزیع متعادل شاخصه های توسعه ای در منطقه در دستور کار فرمانداران باشد، مطرح کرد: انتظار داریم تا ۵ سال آینده اکثر شاخص های خراسان شمالی به متوسط کشوری برسد بنابراین تمام دستگاه های اجرایی برنامه ها و طرح های خود را برای تحقق این هدف اعلام کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.