کرمان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از راه اندازی مکتب‌خانه موسیقی نواحی طی سال جاری در استان کرمان خبر داد.

مکتب‌خانه موسیقی نواحی در کرمان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ارشاد کرمان، محمدرضا علیزاده گفت: این مکتب‌خانه نیازمند یک فضای سنتی است که در این راستا انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری لازم را با ما داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: ظرفیت های استان کرمان در حوزه گردشگری بسیار بالا است که بخشی از این فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و هنری رقم می‌خورد.

وی با بیان این مطلب که در دنیا رویدادهای فرهنگی و هنری باعث جذب گردشگر می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه در استان کرمان توجه چندانی  به این امر شده است؛ این در حالی است که استان کرمان از جایگاه فرهنگی و هنری خوبی در کشور برخوردار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این که در بخش رویدادها نیز ظرفیت‌های خوبی داریم، عنوان کرد: موسیقی نواحی برخواسته از فرهنگ این مرز و بوم می باشد و جشنواره موسیقی نواحی کشور یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان کرمان است که از اواخر دهه ٧٠ و با کمترین حواشی سالانه در این استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: برخی استان‌ها پیگیر این هستند که جشنواره موسیقی نواحی را به استان‌های خود منتقل کنند ،اما برگزاری مناسب و قابل توجه جشنواره باعث شده که سال آینده و در اردیبهشت‌ماه نیز جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان برگزار خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه جشنواره موسیقی نواحی در احیای فرهنگ و همچنین حفظ آداب و رسوم تاثیر گذار می باشد، افزود: این جشنواره علاقمندان بسیار زیادی دارد که این امر فرصت خوبی برای جذب گردشگر در زمان برگزاری آن می‌باشد و امیدواریم این جشنواره به صورت دایمی در استان کرمان برگزار شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.