رئیس جمهور گفت:خوشبختانه روند حرکتی در استان سیستان و بلوچستان به نظر من رضایت‌بخش است.

روند حرکت در استان سیستان و بلوچستان رضایت‌بخش است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جلسه توسعه سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان که با حضور منتخبان گروه‌های مختلف این استان در محل سالن همایش‌های هلال‌احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه استان سیستان و بلوچستان دارای عقب‌ماندگی‌های تاریخی است که باید با برنامه ریزی آن ها را جبران کرد.

وی افزود: خوشبختانه روند حرکتی در استان سیستان و بلوچستان به نظر من روند رضایت‌بخشی است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در آینده استانی بسیار سرافراز و سربلند از لحاظ مادی است، ادامه داد: قطعا بندر چابهار در آینده به یک مرکز بزرگ تجاری در منطقه تبدیل می شود.

رئیس‌جمهور گفت: با شرایطی که کشور ما دارد و معضلاتی که در منطقه ما وجود دارد مسیر ما مسیر سختی است اما به نظر من روند حرکتی ما رضایت‌بخش است.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری و معادن استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این استان با تکیه بر فرصت مرز و روابط خوبی که با کشورهای همسایه دارد قطعا می تواند شاهد شکوفایی اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما درون زا و برون نگر است، تصریح کرد: قطعا کلید اصلی حل مشکلات سیستان و بلوچستان و ایران، در مشارکت همه است.

حجت‌الاسلام روحانی بااشاره به اینکه دولت به مردم استان سیستان و بلوچستان اعتماد کامل دارد، افزود: باید زمینه برای حضور سرمایه گذران بومی این استان که در خارج از کشور هستند، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از تدابیر ما برای توسعه کاهش سودهای بانکی است، ادامه داد: ما  هر کجا که به فکر توسعه هستیم باید توسعه اجتماعی، فرهنگی و گردشگری را با هم در نظر بگیریم.

 وی با اشاره به لزوم توسعه سواحل مکران گفت: سواحل مکران سواحل مناسبی برای نیروگاه‌های هسته ای است و ما در آینده به دنبال ایجاد نیروگاه های هسته ای کوچک در این سواحل هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.