یزد- رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بافق گفت: با تلاش پرسنل شبکه دامپزشکی بافق و همکاری نیروی انتظامی۸ تن ضایعات فاسد کشتارگاهی طیور در این شهرستان توقیف و معدوم سازی شد .

۸ تن ضایعات فاسد کشتارگاهی در بافق توقیف و معدوم سازی شد

به گزارش قدس آنلاین، احسان زارع  با بیان این خبر اظهار داشت: یک دستگاه کامیون حامل فرآورده های گوشتی هنگام عبور از محور مواصلاتی این شهرستان متوقف گردید که پس از بازرسی، ۸ تن ضایعات فاسد کشتارگاهی مربوط به طیور کشف شد.

وی افزود: محموله مورد نظر فاقد هر گونه مجوز حمل و پیشینه بهداشتی بوده و پس از آن که توسط بازرس ویژه کنترل فراورده های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان مورد بررسی و بازدید قرار گرفت، بر اساس شواهد قابل مشاهده، فساد آن محرز گردید، در نتیجه به منظور جلوگیری از استفاده آن در چرخه مواد غذایی توقیف و معدوم گردید.

زارع  تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در امر حمل و نقل دام و فراورده های خام دامی از نظر جلوگیری از خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام و انتشار عوامل بیماری زا در مناطق مختلف دارای اهمیت ویژه ای می باشد. به همین دلیل کلیه مراحل حمل، از جمله بررسی درخواست متقاضیان، صدور گواهی بهداشتی حمل ، کنترل بهداشتی در طی ورود و خروج دام و فراودره های خام دامی از استان و تخلیه آن در مقصد تحت نظارت کامل دامپزشکی قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: حمل دام و فراورده های خام دامی الزاما می بایست تحت نظارت دامپزشکی و پس از اخذ مجوز از این ارگان صورت گیرد در غیر اینصورت از تردد چنین محموله هایی جلوگیری به عمل می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.