گناباد- رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: طراحی و مناسب سازی فضای شهری باید نگاه جدی تری به معلولان داشته باشند.

لزوم توجه به فضای شهری برای معلولان

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره بهزیستی گناباد به مناسبت ۱۲ آذرماه روز معلولین  در حاشیه بازدید نماینده و فرماندار گناباد از آموزشگاه شهید علوی گفت: یکی از بخش هایی که اصلی ترین خدمات را به معلولین ارائه می کند مراکز توانبخشی است که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم تمام جامعه معلولین گناباد را پوشش دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که معلولین در شهر گناباد با آن دست به گریبان هستند، بحث مناسب سازی معابر است که شهرداری در طراحی و مناسب سازی فضای شهری باید نگاه جدی تری به معلولین داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی گناباد ابراز کرد: آسیب در محیط کار، حوادث جاده ای و حوادث طبیعی همچون زلزله از اصلی ترین علل معلولیت در ایران است به طوری که در زلزله اخیر غرب کشور حدود هزار معلول شناسایی شده است.

وی مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج، تولد و حتی بارداری را در پیشگیری از معلولیت ها مؤثر دانست و افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، مشاوره ژنتیک و غربالگری قبل از تولد در نظر گرفته شده تا بتوان از تولد نوزاد معلول جلوگیری کرد.

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: در حال حاضر از ۲۰۲۶ معلول دارای پرونده در بهزیستی گناباد، تنها ۴۵۱ نفر شاغل هستند و تعداد ۷۵۵ نفر بیکار بوده و باید مشغول به کار شوند.

در این اموزشگاه نمایشگاه دست ساخته های هنر اموزان به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.