کرج - مدیر کل بهزیستی استان البرز با اشاره به وجود ۲۸ هزار معلول و توانخواه در استان البرز گفت: ۱۰ هزار نفر از این جمع به دلیل محدودیت ها حمایت نشده اند.

۱۰ هزار معلول و توانخواه البرزی مورد حمایت نیستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داریوش بیات نژاد در همایش بزرگداشت «روز جهانی معلولین» که صبح امروز دوشنبه برگزار شد اظهار کرد: ایفای نقش ارگان های دیگر برای خدمات رسانی به معلولین کم رنگ تر بوده است ودر این بین نقش اداره بهزیستی این است که فریاد بزند مشکلات فراوان است و افکار عمومی مراقب باشند.

وی با اشاره به حادثه دلخراش استان کرمانشاه که اتفاق افتاد افزود: در بین همه ملت ایران به خصوص استان البرز شاهد همدلی و وحدت مردم کشور بودیم

وی با بیان اینکه اداره بهزیستی به دنبال آسایس و رفاه در تمام سطوح جامعه است گفت: بهزیستی زنگ خطر را به صدا در می آورد چراکه آسیب های اجتماعی می تواند برای جامعه آسیب زا باشد.

وی با اشاره به گرفتاری های کارکنان بهزیستی و بضاعت اندک موجود افزود: در این راستا توفیقات بسیار خوبی برای خدمت به عزیزان معلول داشته ایم.

بیات نژاد در ادامه اظهار کرد: ماحصل تلاش ها به این جا رسیده که در سال های گذشته در بین ۴۰ دستگاه اجرایی رتبه ۳۷ را داشتیم اما امسال رتبه برتر را کسب کردیم.

وی به نمونه ای از خدمات ارائه شده اشاره کرد و در ادامه گفت: ۳۳۰ نفر بی خانمان به مراکز بهزیستی معرفی شده اند که بهترین خدمات را با حداقل امکانات دریافت کرده اند.

مدیر کل اداره بهزیستی البرز با تشریح نوع خدمات به بخش روستایی گفت: طرح توانمندی سالمندان و طرح توانبخشی مناطق روستایی در ۳۱۵ روستا اجرایی شده  که در این خصوص۲۰ هزار و ۷۰۰ شناسایی شده اند.

بیات نژاد با بیان اینکه یکی از خواسته های به حق معلولان و جانبازان که به گردن همه حق دارند دسترسی آسان و خدمات اجتماعی مناسب است گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره بهزیستی مناسب سازی معابربرای معلولان است.

وی در ادامه گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با پیگیری در استانداری ردیف اعتبار برای مناسب سازی معابر در نظر گرفته است.

بیات نژاد در پایان با بیان اینکه طرح مناسب سازی معابر در پروژه های سطح شهر توسط مدیریت شهری در اولویت باشد گفت: مجوزی به اجرای پروژه های شهری بدون در نظر گرفتن مناسب سازی برای معلولان داده نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.