یزد - مدیر عامل صندوق اعتباری هنر حمایت از فعالان فرهنگی و هنری در استان ها را جزو برنامه های اولویت دار این صندوق عنوان کرد و گفت : صندق اعتباری هنر تمام تلاش خود را انجام می دهد که هنرمندی در کشوری بدلیل بیماری با مشکلاتی مالی مواجه نشود .

حمایت از فعالان فرهنگی یزد جزو برنامه های اولویت دار صندوق اعتباری هنر است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین؛ سید حسین سیدزاده پیش ازظهر چهارشنبه  در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد اظهارداشت:  تلاش‌های موثری برای حل مشکلات هنرمندان توسط صندوق اعتباری هنر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است،

وی افزود: با همدلی و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و کار جمعی که از هنرمندان انتظار داریم ،تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا منزلت اجتماعی و اقتصادی هنرمندان حفظ گردد .

سیدزاده  تصریح کرد: هنرمندان از ارزش های زیادی برخوردارهستند که باید منزلت اجتماعی و اقتصادی آنها حفظ شود و علی‌رغم همه مشکلات اعتباری ،تلاش های موثری با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنردر حال انجام است تا اعتبارات و مساعدت های مناسبی در اختیار هنرمندان قرار بگیرد .

وی ادامه داد : محل تامین اعتبار بیمه برای ۳۲ هزار نفر از بودجه این صندوق و بقیه نیز از محل هدفمندی یارانه هاست واین نهاد تا پایان سال ۱۳۹۶، هر هنرمند و فعال عرصه فرهنگی واجد شرایط را که توسط اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها معرفی شود، بیمه خواهد کرد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بدهی این موسسه به سازمان تامین اجتماعی را بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ تا پایان سال جاری تامین و به صورت اقساط پرداخت خواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

سیدزاده خاطر نشان ساخت: در هشت ماه گذشته تعداد اعضای بیمه شده از سوی صندوق اعتباری هنر ۲ برابر شده و در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر عضو بیمه‌ای این صندوق هستند اولویت صندوق اعتباری هنر نیز به سوی هنرمندان شهرستانی است و سعی خواهیم در همه اقصی نقاط با دید حمایتی گره هنرمندان باز کنیم.

وی در مورد وضعیت خبرنگاران نیز عنوان کرد: مرجع و معیار تعریف خبرنگار را معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت در سامانه جامع رسانه های کشور به آدرس http://www.e-rasaneh.ir عنوان کرد ه و وزارتخانه به رسانه ها یارانه پرداخت می کند،مدیران رسانه ها موظف به بیمه خبرنگاران خود هستند.
این مسئول با بیان اینکه حوزه های فرهنگی و هنری تنوع زیادی دارند، ادامه داد: صندوق اعتباری هنر از فعالان قرآنی واجد شرایط هم حمایت می کند، طوری که تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر آنها از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار شده اند.
وی تاکید کرد: مسئولان صندوق با همکاری اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها،با همدلی و فعالیت جمعی مورد انتظار از هنرمندان، همه تلاش خود را به کار می گیرند تا منزلت اجتماعی و اقتصادی هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.