قزوین_ استاندار قزوین گفت: مهم ترین مسأله برای باید پایداری یک شهر، برقراری یک ارتباط بین محیط و انسان است و اگر شهرسازی، معماری و فضاهای شهری با روح انسان اگر شناختی نباشد به همان میزان موجب تخریب شهر می شود.

عدم ارتباط معماری شهری با روح انسانی تیشه به ریشه شهر می زند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمحمد زاهدی ظهر روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهر یک موجود زنده بوده و برای پایداری یک شهر مهمترین موضوع برقراری یک ارتباط ارگانیک با روح انسان است و می توان عمر شهر را طولانی کرد.

وی افزود: مهم ترین مسأله برای باید پایداری یک شهر، برقراری یک ارتباط بین محیط و انسان است و اگر شهرسازی، معماری و فضاهای شهری با روح انسان اگر شناختی نباشد به همان میزان موجب تخریب شهر می شود؛ وجود یک شهر اگر موجب آرامش شهروند نباشد در نگهداری آن دقت نخواهند کرد، لذا باید ابتدا خصوصیات انسان را بشناسیم و محیطی آرام برای مردم مهیا کنیم.

استاندار قزوین گفت: هر شهر یک هویت دارد اما برخی شهرها هم هویت ندارند، قزوین با انسانهای فرهیخته باغستان و بناهای تاریخی دارای هویت است و باید این رابطه بر اساس هویت شکل بگیرد.

زاهدی عنوان کرد: شهرهای کشور مشکلات بسیاری را به خود اختصاص می دهد و باید مدنیت و تمدن در کنار هویت اسلامی مورد توجه قرار گیرد، یکی از بیماری های شهرهای بزرگ بافت فرسوده شهری است و همواره شهرها را بزرگتر کرده ایم و برای خودروها جا را فراخ کرده ایم در حالی که به جای توسعه بی رویه شهرها به نوسازی بافت فرسوده باید مبادرت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بافت فرسوده شهری همچون یک غده سرطانی در وسط شهر شکل گرفته است و سالیان طولانی شهرها را افزایش داده ایم و به این غده سرطانی توجه نکرده ایم؛ یکی از اولویت های دولت، توجه به بافت های فرسوده و نوسازی آنها است.

استاندار قزوین عنوان کرد: نواحی منفصل شهری باید جدی گرفته شود و ورودی های شهر قزوین که در حال حاضر مناسب نیست باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.

زاهدی عنوان کرد: در شورای شهر قزوین با وجود سلیقه های مختلف با ۹ رأی، شهردار انتخاب شد تا فعالیت ها با قوت قلب بیشتری ادامه یابد و این آراء بیانگر درک مشترک از مشکلات و آینده  شهر است که باید با یک هم افزایی و تعامل برای توسعه شهری اقدام شود.

وی استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان و سازمانهای مردم نهاد از سوی شهردار قزوین را ضروری دانست و گفت: این ظرفیت ها می تواند کمک فکری مناسبی برای تصمیم گیری درست شهردار باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: مجوز احداث تراموا را در شهر  قزوین گرفته ایم و راه اندازی این بخش بهترین شیوه برای کاهش ترافیک است.

زاهدی افزود: آقای نصرتی شهردار سابق قزوین تلاش های بسیاری را در این شهر انجام داده است که از زحمات وی تقدیر و تشکر داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.