یزد - استاندار یزد گفت: باید در حوزه‌ی صادرات و واردات به روش‌های نو و بدیع رو بیاوریم، و حوزه دیپلماسی باید در مسیر جریان رونق صادرات قرار گیرد.

حوزه دیپلماسی باید در مسیر جریان رونق صادرات قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، محمود زمانی قمی در کارگروه توسعه صادرات استان اظهارداشت: تیم اقتصاد کشور باید صادرات دغدغه‌اش باشد و تنها برگزاری جلسات بیان مشکلات کار را حل نمی‌کند بلکه در جهت تغییر وضعیت، باید کار صورت گیرد.

وی افزود : وضعیت صادرات استان یزد رو به بهبود بوده ولی رضایت بخش نیست، و برای بهبودی کامل این وضع باید کار جدی‌تر صورت گیرد.

زمانی قمی تصریح کرد: با توجه به شرایط حساس اقتصادی مدیران نباید فقط به مشکلات بخش صادرات گوش کنند بلکه باید با چابک سازی بیش از پیش تیم اقتصادی به دنبال ارایه روش های بدیع و نو و ورود سیستم دیپلماسی در بطن رونق اقتصادی کشور باشیم.
رئیس کارگروه صادرات استان گفت: دستگاه دیپلماسی باید با کمک به وزارت صنعت و تجار کشور ، افزایش تعرفه ها در کشورها را پیگیری کرده و راه حلی برای رفع مشکلات صادرات فراهم کند.

استاندارخاطرنشان ساخت: هیچ‌وقت دنبال حرف نو و تازه برای بهبود بازارنیستیم، و مارکیتینگ و برند سازی می‌تواند در کشورهای دیگر وضعیت بازار را در کشور تغییر دهد .

زمانی قمی شرایط کشور را ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به این شرایط خاص، باید بیش از گذشته برای بهبود وضعیت کنونی تلاش کنیم و از خود فعالیت نشان دهیم تا به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه کمتر در جلساتی که برگزار می‌شود، طرحی نو ارائه می‌شود، خاطر نشان ساخت: همه باید به سمت دغدغه‌مندی بروند وبا تحقیق و ارائه مطالبی جدید بتوانند در جهت تغییر وضعیت کنونی اثر گذار باشند. 
استاندار با بیان اینکه برای برای صادرات کاشی و سرامیک بی کیفیت تدابیری اندیشیده شود اظهارداشت: صادارت کاشی های درجه سه و چهار به نام کاشی درجه یک لطمه زدن به اعتبار و آبروی استان یزد و کشور است.
استاندار با اشاره به صادرات بیش از نیمی کاشی و سرامیک ایران از استان افزود: کمیته کاری از سوی معاونت اقتصادی استانداری با حضور مجموعه های مختلف مرتبط ، مدلی به منظور نظارت در این بخش طراحی کنند تا شاهد کاهش نسبی در صادرات کاشی های بی کیفیت باشیم و مانع خدشه به آبروی استان شویم.

دبیر کارگروه صادرات استان یزد هم گفت: هیات وزیران مصوبه ای دارد که اداره ها و دستگاه ها مکلف هستند ،تشریفات اداری مربوط به صادرکنندگان نمونه را در خارج از نوبت انجام دهند .
محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه این مصوبه مربوط به صادرکنندگان ممتاز و نمونه کشوری است، افزود: درخواست دادیم صادرکنندگان استانی نیز بتوانند از مزایای این مصوبه استفاده کنند.

اداره استاندارد استان بر روند صادرات کاشی در یزد نظارت دارد

مدیرکل استاندارد استان هم در این نشست گفت: اداره استاندارد استان بر روند صادرات کاشی در یزد نظارت دارد، اما متأسفانه عده‌ای کاشی بی‌کیفیت را خریداری می‌کنند به عنوان جنس مرغوب و درجه یک صادر می‌کنند که این مسئله باعث بدنامی شهر یزد و کشور می‌شود.

 محمدحسین ماجدی اردکانی افزود: برخی با خرید اجناس نامرغوب و فروش و صادر کردن آن به عنوان جنس مرغوب، سود بسیاری به دست می‌آورند و توجهی به این مسئله ندارند که با این کار نام و کالای ایرانی را در جهان نامرغوب جلوه می‌دهند و ضربه سختی را نیز به صادرات استان وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر این سودجویان به حال خود رها شوند بازهم شاهد بدنامی استان و کشور خواهیم بود، گفت: نظارت همگانی و همکاری تمام ادارات در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

ماجدی اردکانی تصریح کرد: همکاران ما در اداره استاندارد استان در طول سال، با نمونه‌گیری از اجناس صادراتی در استان اجناس مرغوب را شناسایی و آن کالا با مارک استاندارد شناسایی می‌شود اما برخی کارخانجات به صورت پنهانی اقدام به فروش اجناس نامرغوب خود می‌کنند و همین مسئله باعث صادرات جنس بی‌کیفیت به کشورهای دیگر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.