رشتخوار -مسئول امور رسیدگی به مساجد استان خراسان رضوی مسایل فرهنگی و تهدیدهای نرم دشمنان را چالش اصلی و مهم کشور خواند و افزود: جنگ نرمی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده اند بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی است .

جنگ نرم دشمنان  بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی است

به گزارش قدس آنلاین ظهر امروز پنج شنبه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی  روز پنج شنبه در همایش فعالان مساجد رشتخوار در تالار فرهنگیان این شهرستان حرکت بر مدار وحدت، یکدلی و همدلی را لازمه موفقیت مساجد در اجرای برنامه های موثر فرهنگی بیان کرد و گفت: جای خوشحالی است که این عناصر در مساجد وجود دارد که اجرای برنامه های گوناگون فرهنگی و عقیدتی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی گویای این مطلب است.

وی افزود: دولت و حکومت وظیفه دارند که رساندن پیام دین به مردم را تسهیل کنند و وظیفه دارند پیام ها و ارزش های دینی را به گوش مردم برسانند.

وی  گفت:مساجد باید از خمودی بیرون آید و با بروز کردن مدیریت برخی مساجد ضمن جذب جوانان به این مراکز در راستا حل مشکلات اجتماعی؛ سیاسی، اقتصادی و... از این مراکز تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و اجتماعی توسط مساجد برای اهالی مناطق مختلف شهرستان را امری ضروری و مهم خواند و افزود: با توجه به هجمه های وسیع دشمنان علیه مردم و به ویژه جوانان ایران اسلامی، مساجد می توانند نقش بسیار اثرگذار در مقابله با تهدیدات نرم دشمنان باشند.

وی، بصیرت افزائی را جزو اولویت های اصلی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجمن ها، پایگاه ها و هیات امنای مساجد برشمرد و یادآور شد: باید توجه داشت که امروز بصیرت به معنی شناخت لحظه ها و عمل به موقع، سرلوحه تمامی برنامه ها باشد، زیرا نبود بصیرت میان مردم باعث می شود ناخودآگاه به سمت بی بصیرتی سوق داده شده و مسیری را طی کنیم که دشمن می خواهد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی  با بیان اینکه برنامه های سنتی در مساجد به دلیل تغییر شرایط موجود نمی تواند پاسخگوی نیازهای اقشار مردم به خوص جوانان باشد، خواستار طراحی، تدوین و اجرای برنامه های نو و ابتکاری جهت جلب توجه احاد مختلف مردم شد و در عین حال توصیه کرد، نباید نسبت به برنامه های سنتی بی توجهی کامل شود.

وی، حضور نوجوانان و جوانان در مساجد را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه اعضای هیات امنا، ریش سفیدان و مسئولان پایگاه ها و انجمن های اسلامی باید در این زمینه پیش قدم باشند، اظهار کرد: اینکه به بهانه شلوغ کاری های دوران کودکی، نوجوانی و جوانی مانع حضور آنها در مساجد شویم به هیچ عنوان روشی منطقی و درست نیست.

رضایی ادامه داد: فردای جامعه ما نیازمند نوجوانان و جوانان امروز است و اگر ما در جلب این مجموعه به مساجد غفلت کنیم، بدون تردید دشمنان اسلام و انقلاب آنها را از ما دور خواهند کرد.

وی  حرکت بر مدار وحدت، یکدلی و همدلی را لازمه موفقیت مساجد در اجرای برنامه های موثر فرهنگی بیان کرد و گفت: جای خوشحالی است که این عناصر در مساجد وجود دارد که اجرای برنامه های گوناگون فرهنگی و عقیدتی در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی گویای این مطلب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.