گرگان- رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نبود شیوه های صحیح نگهداری و فقدان صنایع تبدیلی کافی منجر به هدر رفتن ۱۵ درصد از تولیدات کشاورزی کشور می شود.

۱۵ درصد تولیدات کشاورزی کشور هدر می رود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدرضا تقوی روز پنجشنبه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان با موضوع توسعه آب، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مطابق آمارهای موجود، ۱۱۵ میلیون تن در کشور انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که به واسطه برخی سیاست های اشتباه، ۲۴ میلیون تن از این تولیدات که برای مصرف ۱۵ میلیون نفرکفایت می کند به هدر می رود.

وی بیان کرد: یکی از راه حل های جلوگیری از این تلف شدن تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی و کاهش مصرف تولیدات کشاورزی به شیوه تازه خوری است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۵۰ تن محصولات کشاورزی تولید شده در صنایع تبدیلی به بهره وری میرسد که باید این بخش با هدف جلوگیری از نابودی و هدر رفت محصولات تقویت و هر چه بیشتر توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام تقوی در ادامه بر لزوم تقویت زیرساخت ها برای افزایش تولید کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: تبدیل نژاد دام ها، تولید ماهی در قفس، توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش سطح زیر کشت، از جمله راهکارهایی است که زمینه توسعه فعالیت های آن در همه استان ها از جمله گلستان وجود داشته و می توان با اتکا به آن می توان کشور را از لحاظ امنیت غذایی به طور کامل بیمه کرد. ِ

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی کشور در مسیر رسیدن به توسعه، مدیریت های غلط و سیاست های اشتباه است که اگر جلوی آن گرفته نشود، آسیب های فراوانی پیش روی کشور قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: متاسفانه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب هنوز مدیریت کشور در مسیر صحیح قرار نگرفته و رفت و آمدهای اتوبوسی، آسیب های جدی به بخش های گوناگون کشور وارد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.