کرج- فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: در قالب اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز مفاهیمی چون فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت به جامعه عرضه می شود.

اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس البرز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار یوسف مولایی در نشست خبری در خصوص این رویداد فرهنگی هنری که عصر امروز شنبه برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره از ۲۰ اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می شود وبه مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

وی ارتقا بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش های معنوی و دست یابی به آثار فاخر هنری در این زمینه، کمک به انتشار پژوهش ها و پخش فیلم و عکس  در سطح رسانه های داخلی و خارجی را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد وگفت: این جشنواره در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان به فعالیت های موثر در مسیر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

سردار مولایی به بخش های این جشنواره اشاره کرد وگفت: فیلم کوتاه ملی، فیلم کوتاه بین المللی، عکس و مسابقه ویژه از نگاه مردم از جمله بخش های در نظر گرفته شده برای این رویداد هنری است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۲۰ اسفندماه سال جاری است ضمن آنکه آثار منتخب ۲۰ فروردین ماه سال آینده اعلام خواهد شد.

سردار مولایی تبیین جایگاه حماسی زنان و کودکان در ۸ سال دفاع مقدس، تهاجم قدرت های استکباری به ملت های مظلوم، نمایش آسیب های اجتماعی ناشی از جنگ برای کودکان و زنان، بیان مصائب پناهجویان و آوارگان جنگی، تبیین تاثیر جنگ در فروپاشی خانواده ها و بررسی موقعیت انسان در شرایط جنگ و پس از آن را برخی موضوعات این جشنواره عنوان کرد واظهار کرد: در این جشنواره به جایگاه زنان وکودکان در جنگ به خصوص دفاع مقدس به عنوان یک بخش ویژه پرداخته می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقدیر از پیشکسوتان فعال و درگذشتگان نامدار عرصه های هنری مرتبط با اهداف جشنواره نیز ازدیگر بخش های در نظر گرفته شده این رویداد فرهنگی هنری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.