قزوین_ مانور زلزله با هدف ارزیابی و آمادگی دستگاه های اجرایی و با حضور مسؤولان استانی قزوین در این استان برگزار شد.

مانور زلزله در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مانور که با هدف ارزیابی میزان آمادگی دستگاه های استان قزوین انجام شد، مسؤولان استانی دستگاه های مختف حضور داشتند.

معاون عمرانی استاندار قزوین در این مانور اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن پنجمین روز از ماه دی با نام «روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و بلایای طبیعی» مانوری با سناریوی زلزله ۶.۵  در مقیاس ریشتر در یکی از محلات قدیمی و بافت های فرسوده قزوین اجرا شد.

علی فرخزاد افزود: با توجه به لرزه خیز و و کاری بودن گسلهای استان قزوین بخصوص شمال آن و فرسوده بودن بافت های جنوبی شهر برگزاری چنین مانوری به منظورارزیابی و میزان آمادگی دستگاه ها ضروری به نظر می رسید که انجام شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری مانور ارزیابی و آمادگی دستگاه ها عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در مقابله با حوادث غیر مترقبه، ارزیابی برنامه مقابله  و آمادگی سازمانها، بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه آمادگی و مقابله،تبادل تجربیات مدیران و افزایش مهارت های اعضاء از جمله اهداف برگزاری این مانور بود.

معاون عمرانی استاندار قزوینادامه داد: ارزیابی و تعامل بین بخشی دستگاه ها و سازمان ها ،ارزیابی آموزش های صورت گرفته ،شناسایی و ارزیابی نقاط ضعف  و در نهایت معرفی حادثه و ابعاد خسارت از دیگر اهداف این مانور بود که سعی شد مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.

گفتنی است استان قزوین یکی از استان های زلزله خیز کشور محسوب می شود که سال های گذشته و سال جاری نیز شاهد زمین لرزه های مختلف و پس لرزه های آن بوده ایم و وجود چنین شرایطی توجه مسؤولان را می طلبد تا در راستای حفظ امنیت استان در مواقع بحرانی همچون زلزله همت و تلاش خود را به کار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.