رئیس فدراسیون فوتبال روسیه در تصمیمی تعجب بر انگیز از سمت خود استعفا کرد.

شوک بزرگ به میزبان جام جهانی ۲۰۱۸/ رئیس فدراسیون فوتبال روسیه استعفا کرد

به گزارش قدس آنلاین، ویتالی موتکو رئیس فدراسیون فوتبال روسیه و یکی از مشاوران عالی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور از سمت خود استعفا کرد تا این اتفاق شوک بزرگی به میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ وارد کند.

استعفای موتکو در حالی رخ داد که او هم زمان ریاست کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را نیز برعهده داشت. او به عنوان وزیر ورزش این کشور و تصمیم گیر اصلی کمیته ملی المپیک روسیه یکی از متهمان اصلی در ماجرای استعفای دسته جمعی ورزشکاران قبل از المپیک ریودوژانیرو بود که از سوی دادگاه عالی ورزش به شش ماه عدم فعالیت رسمی در پست های مختلف ورزشی محکوم شد.

رسانه روسی در پوشش این تصمیم شوکه کننده موتکو مدعی شدند او برای این که مدت زمان محکومیت خود را طی کند، در این مقطع استعفا داد تا با گذراندن شش ماه محکومیت دوباره در فاصله چند روز تا آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ به سمت های خود بازگردد که باید دید این ادعا تا چه اندازه می تواند صحت داشته باشد.

ورزشکاران روسی به دلیل استفاده دسته جمعی از مواد نیروزا و دوپینگ از حضور در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی هم محروم شدند که این ماجرا تبعات بسیار زیادی برای ویتالی موتکو به عنوان اصلی ترین چهره ورزشی روسیه داشت؛ با این وجود مقاومت او برای ماندن در راس امور ورزشی با استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال این کشور شکست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.