اصفهان- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از رشد ۴۸ درصدی آمار باسوادی از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد مردم استان اصفهان باسواد هستند.

رشد ۴۸ درصدی باسوادی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بهمن امید قائمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۹۷ درصد مردم در مناطق شهری و ۸۹ درصد مناطق روستایی در استان اصفهان با سواد هستند.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه ۲۸۰ نفری اتباع بیگانه برای سوادآموزی، اظهارکرد: تعداد ۱۰۲ هزار و ۷۷ نفر در استان اصفهان هنوز باسواد نشده اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در نواحی ۴، ۵، ۶  آموزش و پرورش و در فلاورجان، فریدونشهر و سمیرم به دلیل تراکم بالای جمعیت میزان بی سوادی زیاد و اکثر بی سوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.

وی با اشاره به اینکه در ناحیه ۳ آموزش و پرورش استان اصفهان ۲۰۰ نفر جذب افراد برای باسواد شدن انجام شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ نفر در زندان ها دوره های سوادآموزی را می گذرانند.

امیدقائمی دلایل بی انگیزگی افراد برای باسواد شدن به خصوص در میان آقایان را مشغله های روزمره و کمبود انگیزه در آقایان برای باسواد شدن خواند و افزود: ما ساعت های آموزش را متغیر کرده ایم تا افراد در هر زمان که فرصت داشتند، نسبت به فراگیری سواد اقدام کنند.

از رشد ۴۸ درصدی آمار باسوادی از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد مردم استان اصفهان باسواد هستند.

وی یادآور شد: در استان اصفهان ۱۴ مرکز محله ای برای سوادآموزی راه اندازی شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح آموزش با استفاده از تبلت، گفت: در حال حاضر شیوه آموزش و سوادآموزی  به سه روش خودآموزی، فرد به فرد و کلاسیک انجام می شود است.

وی تاکید کرد: طی ۴ سال گذشته اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در همه شاخص ها صاحب رتبه شده است.

امیدقائمی به سوادآموزی عشایر هم اشاره ای کرد و افزود: در منطقه جرقویه سفلی، فریدن و چادگان عشایر را تحت پوشش با سوادی قرار می دهیم.

وی اظهارکرد: جذب کودکان کار را برای باسواد کردن آنها در اولویت های کاری قرار داده ایم و برای شناسایی کودکان کار با ۱۸ نهاد همکاری داریم تا بی سوادی ریشه کن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.