یک استاد ارتباطات معتقد است در شرایط فعلی بحران کاغذ برای مطبوعات، دولت باید از رسانه‌های مکتوب حمایت کند تا مطبوعات به حیاتشان ادامه دهند.

ملتی که روزنامه نمی‌خواند، خشمگین است

قدس آنلاین- دکتر امیدعلی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: کشوری همچون ژاپن با ۲۴۰ میلیون جمعیت، ۹۰ میلیون شمارگان مطبوعات دارد در حالی که کشور ما با ۸۰ میلیون جمعیت، مجموع شمارگان مطبوعات آن به یک میلیون هم نمی‌رسد.

این عضو هیئت‌علمی‌ دانشگاه سوره با بیان اینکه کشوری که مطالعه نمی‌کند، مردمش عمیق نیستند و زود عصبانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: طی یک سال در ژاپن چند چاقوکشی اتفاق می‌افتد و در ایران چند نزاع بیهوده رخ می‌دهد؟ دعواهایی در کشورمان اتفاق می‌افتد که گاهی به قتل هم منجر می‌شود. کم‌حوصله شده‌ایم زیرا کم مطالعه می‌کنیم.

مسعودی گفت: چرا ژاپنی‌ها این‌قدر روزنامه می‌خوانند؟ چون وقتی سر کار می‌روند، دیگر در کار هم دخالت نمی‌کنند ولی ما در محل کارمان از پرسش‌های خبری و مطبوعاتی شروع می‌کنیم و وارد حریم خصوصی یکدیگر می‌شویم. بالابودن تیراژ مطبوعات یعنی توسعه و پیشرفت کشور چون مردمِ اهل مطالعه، مردم عمیقی هستند و در تصمیم‌گیری‌هایشان کمتر دچار هیجانات و احساسات می‌شوند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.