جمهوری اسلامی ایران همواره بر این نکته تاکید کرده که در راه مبارزه با رژیم جعلی و آزاد سازی قدس شریف دست همه دوستداران مردم فلسطین را به گرمی می فشارد واز آنها حمایت می کند، بنابراین حماس با مشاهده حجم عظیم توطئه های دشمنان منطقه ای راه چاره ای جز به بازگشت به اصل خویش و پناه بردن به آغوش گرم جمهوری اسلامی ایران نداشت، لذا نامه بسیار مهم وگرم اقای اسماعیل هنیه تقدیر وتشکر از همراهی رهبر معظم ایران اسلامی ومردم شریف این سرزمین نشان دهنده چرخش استراتژیک بسیار مهم حماس در راستای احیای مبارزات قاطع وبدون شائبه علیه رژیم صهیونیستی وامید به آینده ای بهتر است.بی شک اتحاد حماس وحزب الله وسایر مبارزان فلسطینی حمله سازنده وکوبنده ای علیه رژیم اشغالگر قدس خواهد بود که طلیعه این اتحاد بیانگر آزاد سازی قدس شریف و رهایی از دست رژیم جعلی صهیونیستی برای مردم فلسطین و همه مسلمانان جهان است.

نامه اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب نشان دهنده چرخش استراتژیک حماس در راستای احیای مبارزات قاطع  علیه رژیم صهیونیستی است/ بی شک اتحاد حماس وحزب الله و سایر مبارزان فلسطینی آغازگر حملاتی کوبنده علیه رژیم اشغالگر قدس خواهد بود

قدس آنلاین- دکتر احمد دستمالچیان کارشناس سیاسی و سفیر اسبق ایران در لبنان و اردن با اشاره به چرایی اهمیت جایگاه فلسطین وقدس شریف به قدس آنلاین گفت: فلسطین سرزمینی تاریخی است که از دیرباز در تمدن دینی و جهانی از جایگاه قابل توجهی برخوردار بوده است چرا که این مکان مقدس مهد تولد وپرورش انبیای الهی در ادیان ابراهیمی بوده از این رو سرزمین مقدس بیت المقدس در طول تاریخ مورد توجه یکتاپرستان قرار داشته است. معراج رسول اکرم (ص) ازاین مکان مقدس و انتخاب قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمانان دربه جای آوردن عبادت در پیشگاه خداوند یکتا از موضوعاتی است که این سرزمین را برای مسلمانان بیش از پیش مهم ومورد توجه کرده است. تولد حضرت عیسی مسیح نزدیک این سرزمین مقدس  قداست خاصی به این منطقه داده است از این رو با توجه به اینکه مسجد الاقصی محل رفت و آمد انبیای الهی بوده است موضوع فلسطین از ابعاد دینی؛ تاریخی وتمدنی مورد توجه وتاکید قرار دارد.

وی با تشریح مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی از آغاز نهضت پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: با آغاز نهضت مبارزه علیه رژیم ستم شاهی از سوی امام خمینی (ره) در ۱۵ خردادماه سال ۴۲ موضوع آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست ها از موارد مورد توجه مبارزات ضد استکباری مورد توجه بنیانگذار انقلاب اسلامی بود. نهضت مبارزه ایرانیان در سال ۴۲ با رویکرد آزادی قدس و نجات مردم فلسطین از چنگال اشغالگران آغاز شد وخوشبختانه این نهضت تا امروز ادامه دارد. دستمالچیان افزود: بی تردید هر مسلمانی در برابر آزاد سازی قبله اول مسلمین از چنگال اشغالگران وظیفه دارد. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اینگونه عنوان می شد که موضوع فلسطین مساله ی ملی، ناسیونالیستی -عربی است، اما امام خمینی (ره) این جهت گیری اشتباه را اصلاح کرده وبراین موضوع تاکید کردند که فلسطین ملک اسلامی است و بیت المقدس اولین قبله مسلمین است فلذا مربوط به هیچ قوم وسرزمینی نیست. اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی حضرت امام (ره) هشداری به همه مردم بود تا بدانند فلسطین و بیت المقدس در ملکیت کسی یا کسانی نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است.

 سفیر اسبق ایران در لبنان و اردن دراین باره به قدس آنلاین گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بعد جدیدی از مبارزات و عمق بخشی به حملات علیه صهیونیست ها آغاز شد، هر چند که قبل از آن نهضت های پراکنده ای  در مصر یا فلسطین در حال مبارزه بودند اما حضرت امام خمینی (ره) این مبارزه را جهان شمول کردند و از مرزهای اسلامی فراتر برده در اختیار مبارزان آزادی بخش جهان قرار دادند؛ چرا که موضوع رهایی وآزادی فلسطین از یک دایره کوچک محلی ومنطقه ای در ابعاد بین المللی، تمدنی وتاریخی به گوش جهانیان رسید از این رو گروه های مختلفی با پشتیبانی معنوی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شدند که از آن سه می توان به گروه حزب الله، حماس وجهاد اسلامی اشاره کرد. این گروه ها که با پایه گذاری اعتقادات اسلامی والهام گرفته از آرمانهای جهان  شمول امام خمینی (ره) تشکیل شده بود با ایجاد  سازمان های بسیار قوی، متشکل و هدفمند ضربات پی در پی و بی سابقه ای بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد شد کردند که آثار آن را از سال ۲۰۰۶ به بعد مشاهده کردیم. به واقع این مقطع نقطه قابل توجه و عطفی است در مبارزه با رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وقایع شکست های رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: همان زمان که انقلاب اسلامی ایران در آستانه پیروزی بود شارون در حال قصابی مردم بیگناه در صبرا و شتیلا و درصدد روی کار آوردن دولت مزدوری در لبنان بود تا با روی کار آوردن  یک دولت دست نشانده لبنان را به اشغال خود درآورد. نهضت مقاومت و تمرکز بر پیروزی علیه رژیم صهیونیستی از همان آغازین  روزهای پیروزی انقلاب اسلامی قدرت و قوت بیشتری به خود گرفت به نحوی که برای اولین بار رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ به اختیار خود مجبور به اخراج از لبنان شد. این موضوع طلیعه مهمی در آغاز مبارزات با رژیم صهیونیستی بود تا آنکه سال ۲۰۰۶ همه جهان شاهد گریه های کودکانه افسران رژیم صهیونیستی بودند که با خفت وخواری از محور مقاومت وحزب الله شکست خوردند.

وی دراین باره افزود: از آن تاریخ به بعد شاهد اوج افول رژیم صهیونیستی هستیم. با دقت دراین موضوع نتیجه می گیریم رژیم صهیونیستی هنوز قادر به انجام عملیات گسترده ومهمی علیه  مقاومت نیست، چرا که در سال ۲۰۰۶ تئوری شکست ناپذیری اسرائیل  با موشک های محور مقاومت فرو ریخت. نمایش اقسام سلاح های پیشرفته ضد موشکی و سیستم های منهدم کننده مقاومت برای اولین بار توانست ابهت سیاسی ونظامی رژیم صهیونیستی را در هم بکوبد.

دستمالچیان خاطر نشان کرد: شکست اسرائیل موجب شد تا مثلث شوم امریکا، سعودی و صهیونیستی به دنبال راه فراری از شکست ها آتی و به چالش کشیدن منطقه باشند. ایجاد گروه های تروریستی وحمایت از داعش راهکار رژیم صهیونیستی، آمریکا سران سعودی بود تا نگاه ها را از جنایت های رژیم کودک کش دور کنند و به درگیریهای جهان اسلام معطوف کنند، هر چند تا حدودی در ظاهر پیروز شدند اما این پروژه با هوشیاری جبهه مقاومت وجمهوری اسلامی ایران شکست مفتضحانه ای خورد.

وی  با تاکید بر شکست آمریکاو رژیم جعلی در سازمان ملل به قدس آنلاین گفت: یقینا یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب بیت المقدس به پایتختی رژیم صهیونیستی ناشی از حاکم بودن فضای تلخ وشکننده ای است که بر رژیم صهیونیستی است از این رو دولت آمریکا به دنبال آغاز مانور و جنگ روانی وتبلیغاتی بود. هر چند آنها تلاش کردند اما یک بار دیگر در محافل بین المللی و در دل سازمان ملل با مخالفت سران کشورهای مختلف مواجه شدند چرا که مصابق با قوانین مصوب سازمان ملل مغایربیت المقدس شهر اشغالی است و تا  تعیین تکلیف نهایی آن هیچ کس قادر به تعیین تکلیف برای این شهر نیست. شاید بهتر است عنوان شود که برای اولین بار بود که به جز آمریکا هیچ کشوری رژیم صهیونیستی را در سازمان ملل همراهی نکرد وشکست سنگین حیثیتی برای امریکا ورژیم جعلی رقم خورد.

وی درخصوص گروه مقاومت حماس وخطای راهبردی آنها و پیوستن مجدد به جمهوری اسلامی گفت: باتوجه به دامنه تحولات رخ داده به نظر می رسد گروه حماس بعد از ارتکاب اشتباهات در یک مقطع زمانی خاص به این نتیجه رسیدند که دچار خطای استراتژیک و محاسبات نادرست شده ورویکرد آنها به کشورهای منطقه که خود وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی هستند معقولانه نبوده از این رو با اذعان به صادق بودن نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، قدس و مبارزه با رژیم صهیونستی در برابر سینه گشاده جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند. جمهوری اسلامی ایران همواره بر این نکته تاکید کرده که در راه مبارزه با رژیم جعلی و آزاد سازی قدس شریف دست همه دوستداران مردم فلسطین را به گرمی می فشارد و از آنها حمایت می کند، بنابراین حماس با مشاهده حجم عظیم توطئه های دشمنان منطقه ای راه چاره ای جز بازگشت به اصل خویش و پناه بردن به آغوش گرم جمهوری اسلامی ایران نداشت. این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه خاطرنشان کرد: نامه بسیار مهم و گرم آقای اسماعیل هنیه  تقدیر وتشکر از همراهی رهبر معظم ایران اسلامی ومردم شریف این سرزمین نشان دهنده چرخش استراتژیک بسیار مهم حماس در راستای احیای مبارزات قاطع وبدون شائبه علیه رژیم صهیونیستی وامید به آینده ای بهتر است. بی شک اتحاد حماس وحزب الله وسایر مبارزان فلسطینی حمله سازنده وکوبنده ای علیه رژیم اشغالگر قدس خواهد بود که طلیعه این اتحاد بیانگر آزاد سازی قدس شریف و رهایی از دست رژیم جعلی صهیونیستی برای مردم فلسطین و همه مسلمانان جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.