قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای نظام پرستاری استان با بیان اینکه پرستاری فرصت عظیم خدمت‌رسانی است، گفت: خدمات جامعه پرستاری ماندگار است.

پرستاری، فرصت عظیم خدمت‌رسانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر روز سه شنبه در دیدار اعضای نظام پرستاری استان قزوین که به مناسبت روز پرستار برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به اهمیت کار پرستاری در نگاه دینی اشاره و اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در جنگ‌ها واحدی را برای رسیدگی به مجروحان ایجاد کردند که همان کار پرستاران را انجام می‌دادند و این اقدام نشان دهنده اهمیت کار پرستاری است.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) با وجود سختی‌های بسیاری که در کربلا متحمل شده بودند و شاید خود ایشان نیز نیاز به پرستاری داشتند، اما رسالت پرستاری از بازماندگان کربلا را برعهده گرفتند و تلاش کردند تا از آلام آن عزیزان بکاهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین نقش پرستاران در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم، عظیم و راهگشا دانست و خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک خدمات پرستاران را در دوران دفاع مقدس مشاهده کردم و شاهد بودم که با مشکلات و سختی‌های فراوانی که در آن ایام وجود داشت، این عزیزان خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کردند که بعضاً در چارچوب کاری آن‌ها نیز وجود نداشت.

آیت الله عابدینی در ادامه بیان کرد: صبوری و شکیبایی در حرفه پرستاری نقش مؤثری در پیش برد امور دارد که بحمدالله این صبوری، شکیبایی و رفتار منطقی با بیماران و همراهان آن‌ها را در رفتار پرستاران مشاهده می‌کنیم.

وی انجام کارها با نیت‌های الهی را موجب ماندگاری کارها دانست و اضافه کرد: در منابع دینی تأکید شده است که کارها را با نیت جلب رضایت خداوند انجام دهیم زیرا به کارها ماندگاری و به زندگی برکت می‌دهد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه خدمت به مردم افتخار بزرگی برای هر انسانی محسوب می‌شود، عنوان کرد: کار پرستاری را اینگونه ببینیم که خداوند فرصتی را فراهم آورده است تا به نیازمندان و کسانی که به خاطر ناتوانی و بیماری به شما پناه آورده‌اند، خدمت‌رسانی کنید.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه خدمتی که جامعه پرستاری به مردم ارائه می‌دهند، خدمتی ماندگار است، ابراز کرد: خدمات جامعه پرستاری ماندگار و زودبازده است چرا که بلافاصله پس از آنکه به داد یک نفر می‌رسیم، پاداش آن را از خداوند دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نشان دادن کارآمدی نظام در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و ضروری است و از آنجایی که ما تربیت شده مکتب انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) هستیم می‌باید به گونه‌ای کارهایمان را انجام دهیم که کارآمدی‌ها و رضایت‌مندی‌ها به حداکثر برسد.

در ابتدای این دیدار آقای قناعت، رئیس نظام پرستاری استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های نظام پرستاری استان ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.