تبریز- زنبورداران عضو شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه اتحادیه زنبورداران ایران زمین، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

زنبورداران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق افزود: در راستای اجرای ماده ۲ ضوابط اجرایی ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی صندوق و با استناد به تفاهم‌نامه اخیر همکاری فیمابین صندوق و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین، افراد شاغل به شغل زنبورداری تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته و از مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی مانند مستمری بازنشستگی، پیری، فوت و از کار افتادگی کلی برخوردار می‌شوند.

محمد نظری، سقف سنی برای زنبورداران مشمول متقاضی عضویت در صندوق را ۵۰ سال تمام و بدون محدودیت در جنسیت اعلام کرد و اظهار داشت: کلیه زنبورداران عضو شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین مشروط بر اشتغال بر شغل زنبورداری در زمان تقاضای عضویت، می‌توانند با اخذ تاییدیه از اتحادیه سراسری، استانی و شهرستانی و یا شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه اتحادیه اقدام به عضویت در صندوق نمایند.

وی، تاییدیه اتحادیه و یا شرکت‌های زیرمجموعه را به منزله تایید اشتغال متقاضی به شغل زنبورداری و نیز سکونت متقاضی در مناطق روستایی، عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و... دانست و گفت: بنابراین موسسات کارگزاری صندوق ملزم به اخذ تاییدیه سکونت و یا اشتغال متقاضی از سایر مراجع ذیصلاح نیستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: همچنین در صورت ارایه پروانه زنبورداری دارای تاریخ اعتبار از سوی متقاضی عضویت در صندوق، دیگر نیازی به اخذ تاییدیه مجدد از اتحادیه و شرکت‌های زیرمجموعه نیست.

نظری در ادامه سخنانش، سطح مبنای وصول حق بیمه از زنبورداران متقاضی مشمول را ترجیحاً سطح ۸ جدول سطوح درآمدی صندوق در هر سال شمسی اعلام کرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه شغل زنبورداری از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی به عنوان یکی از مشاغل ۲۳۰ گانه فعال بخش کشاورزی شناسایی و تایید شده، افزود: بر همین اساس، کلیه زنبورداران مشمول ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز می‌توانند به عنوان کشاورزان غیرساکن در روستا به عضویت صندوق در آیند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.