بجنورد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیمارستان های این استان با کمبود نیروی پرستار مواجه هستند.

بیمارستان های خراسان شمالی با کمبود نیروی پرستار مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی حق بین در آئین جشن روز پرستار که در بجنورد برگزار شد، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ پرستار در مراکز درمانی دولتی این استان مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون با توجه به استانداردها این میزان نیروی پرستار برای مراکز درمانی این استان جوابگو نیست اما به اجبار با افزایش شیفت کمبود را رفع می کنیم.

حق بین تصریح کرد: با وجود اینکه در سال جاری تعداد زیادی نیروی پرستاری جذب شد اما به علت اینکه بیمارستان های جدید جایگزین مراکز قدیمی بودند با توجه به وسعت هم اکنون نیز کمبود نیرو در این زمینه وجود دارد .

عبدالوهاب مومنی رئیس نظام پرستاری خراسان شمالی نیز پیش تر آن یکی از مشکلات اصلی پرستارهای این استان را تاخیر در پرداخت کارانه بیان کرده بود.

وی افزود: طرحی با نام طرح قاصدک(کارانه) برای تمامی پرستاران کشور اجرا می شود که پرداخت اضافه کاری نیز در قالب آن دیده شده است این درحالیست که پرداخت این کارانه با یکی دو ماه تاخیر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: منابع مالی این طرح از محل درآمدهای بیمارستانی است که با توجه به کارکرد آن ها در میان پرستارها توزیع می شود.

مومنی اظهار کرد: از سوی دیگر پرداخت کارانه نیروهای پرستاری شرکتی نیز با تاخیر صورت می گیرد که با پیگیری های انجام شده قرار بر این شد تا هر دو سه ماه این کارانه به این افراد نیز پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کشور از کمبود ۱۵۰ هزار پرستار رنج می برد، تصریح کرد: با توجه به راه ندازی سه بیمارستان جدید در خراسان شمالی این استان نیز از کمبود پرستار تحت فشار است.

این مقام مسئول تاکید کرد: قرار بر این شده تا بیش از ۸۰ ساعت اضافه کار برای پرستاران گذاشته نشود اما از آنجایی که خراسان شمالی با کمبود جدی پرستار مواجه است مجبور می شویم تا این ساعت را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کمبود نیروی پرستار را در این استان جبران کنیم مجبور شده ایم اقداماتی همچون تمدید مدت فعالیت نیروهای طرحی را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.