زنجان-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان در نامه ای به فرمانده انتظامی استان زنجان خواستار جلوگیری از فعالیت همه مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق ­های قرض الحسنه فاقد مجوز شد.

جلوگیری از فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز در زنجان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دادگستری  استان زنجان، حجت الاسلام مظفری دادستان عمومی و انقلاب  مرکز استان زنجان در نامه‌ای به فرمانده  انتظامی استان زنجان، خواستار جلوگیری از فعالیت همه مؤسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه فاقد مجوز   شد. 

دادستان زنجان در این نامه یادآور شده است: پیرو نامه‌های شماره ۳۰۰۰/۲۳۰۲/۹۰۳۷-۱۵/۸/۹۶، ۳۰۰۰/۱۵۲۶/۹۰۳۷ – ۲/۶/۹۶ و ۳۰۰۰/۶۸۴/۹۰۳۷ -۲۳/۳/۹۶ در خصوص فعالیت مؤسسات و صندوق‌های مالی و اعتباری غیر مجاز، به کرات و دفعات متعدد تذکرات و هشدارهای لازم در طول چند سال گذشته به مؤسسات مالی فاقد مجوز داده شده است.

حجت الاسلام مظفری در این نامه عنوان کرده است: از اولین تذکر قضایی این مرجع خطاب به مؤسسات مالی و اعتباری فوق الذکر مبنی بر لزوم اقدام سریع آنها جهت تعیین تکلیف فعالیت خود و عدم امکان افتتاح حساب جدید تا زمان دریافت مجوز از بانک مرکزی بیش از یک و نیم سال سپری شده است و  علی القاعده مؤسساتی که اراده‌ای برای فعالیت قانونمند داشته‌اند می‌بایست تا کنون مجوز قانونی خود را اخذ می‌نمودند و با اوصاف مذکور دیگر هیچ توجیهی برای فعالیت غیرقانونی وجود ندارد.

دادستان زنجان خطاب به فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان کرده است: مقرر فرمایید با اتخاذ تدابیر لازم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مؤسسات صرفاً حق عودت و بازپرداخت وجوه مردم را داشته باشند و فعالیت بانک فقط در حوزه انجام امور مشترکین برای پرداخت وجوه آنها باشد.

مظفری تاکید کرده است: پر واضح است که در این رابطه مدیران عامل محترم مؤسسات صدر الذکر می‌بایست حداکثر همکاری لازم را با عوامل محترم انتظامی داشته باشند بدیهی است چنانچه مؤسسات مذکور از این موضوع تخطی نمایند و یا نسبت به اجرای دستور بی‌توجهی و اهمال داشته باشند و بدون مجوز اقدام به دریافت وجه و یا گشایش حساب‌های جدید نمایند به‌طور قاطع و برابر مقررات با خاطیان و مسئولین مؤسسات مربوطه برخورد قضایی و قانونی خواهد شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.