سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با ابراز ناراحتی از مصدومیت بازیکنان تیم ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا، گفت: هرچه درباره برنامه لیگ گفتم گوش نکردند.

ناظم الشریعه: بازیکنان تیم ملی فوتسال یکی یکی مصدوم می شوند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد ناظم الشریعه درباره بازگشت تیم ملی فوتسال ایران از آذربایجان و مصدومیت حمید احمدی گفت: ما بلافاصله بعد از اتمام لیگ برتر، اردوی تیم ملی را آغاز کردیم. بازیکنان هم در این مدت تحت فشار بودند و باید دوره استراحتی خود را طی می کردند ولی متاسفانه به دلیل خستگی یکی، یکی مصدوم می شوند.

وی افزود: هرچه که درباره برنامه های لیگ و فشردگی مسابقات گفته بودم و هشدار داده بودم گوش نکردند. بهترین استانداردها باید در تیم ملی رعایت شود. ما در جام جهانی کلمبیا هم بیشتر ریکاوری می کردیم تا تمرین بس که بازیکنان خسته بودند. البته در همان جام جهانی هم مصدوم دادیم ولی به هر حال به بازیکنان رسیدگی می کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان اینکه وضعیت احمد اسماعیل پور و محمدرضا سنگ سفیدی هم هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: از این وضعیت خیلی ناراحتم. بازیکنانم دارند جلوی من می افتند و مصدوم می شوند. من کاری به نتایج تیم ملی ندارم. آینده مملکت و تیم ملی دست این بازیکنان است. آنها از این طریق «نان در می آورند». چه کسی جواب خانواده بازیکنان را می دهد؟ چه کسی جواب خانواده حمید احمدی را می دهد؟ اینها بهترین های فوتسال ایران هستند.

ناظم الشریعه تاکید کرد: من چندبار هشدار داده بودم که با برنامه لیگ، ملی پوشان مصدوم می شوند. اینها مباحث علمی است و نمی توان بر خلاف جریان علم حرکت کرد. چه کسی الان باید تکلیف مصدومان را روشن کند؟ از یک سو نمی توانیم به ملی پوشان فشار بیاوریم و از یک سو، نمی توانیم بازی تدارکاتی نداشته باشیم. ملی پوشان فوتسال را باید «روی پر قو» بخوابانیم.

وی خاطرنشان کرد: تا به آذربایجان رسیدیم، احمد اسماعیل پور گفت که پایش درد می کند. به او گفتیم سریع به ایران برگردد تا فیزیوتراپی کند.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این سئوال که چرا همانند جام جهانی با ریکاوری شرایط بازیکنانش را به سطح مناسب نمی رساند؟ تصریح کرد: ما زمان ریکاوری نداریم. الان هم این برنامه را داریم ولی نه به آن شکل. باید بازیکنان به هماهنگی برسند چون اردوی زیادی نداشته ایم. باید بعد از لیگ، ملی پوشان ۱۰ - ۱۵ روز استراحت می کردند ولی ما دو روز بعد از اتمام لیگ مسابقه دوستانه داشتیم. نمی توان این بازی های تدارکاتی را هم برگزار نکرد. بازی با بلاروس با دردسر هماهنگ شد. همینطور بازی با آذربایجان.

ناظم الشریعه در پاسخ به این سئوال که وضعیت حمید احمدی چطور است و آیا این بازیکن به جام ملتهای آسیا می رسد یا خیر؟ گفت: من با دکتر خانلری صحبت کردم و او شرایط خوبی را برای حمید در نظر نمی گیرد. من دلم می خواهد حمید را به جام ملتها ببرم چون برای تیم ملی زحمت کشیده و در همین تیم مصدوم شده است. متاسفانه آسیب دیدگی قبلی او تشدید شده است. او باید فردا شنبه به کمپ تیم های ملی بیاید تا ببینیم چه می شود. خدا را شکر رباط پای احمدی پاره نشده و فقط رباط خارجی اش آسیب دیده است.

وی درباره احمد اسماعیل پور و محمدرضا سنگ سفیدی هم اظهار کرد: خوب شد که احمد از آذربایجان به ایران برگشت. سعی می کنیم شرایط احمد را در تمرینات تیم ملی تا روز سه شنبه ارزیابی کنیم. سنگ سفیدی هم تمرینات اختصاصی خوبی داشته است. او هم فردا به کمپ می آید تا در تمرینات گروهی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پایان درباره اعلام زمان لیست نهایی تیم ملی گفت: ۸۰ درصد بازیکنان تیم ملی در جام ملتها همین بازیکنانی هستند که در اردو بوده اند. البته امروز لیستی اعلام می شود که نهایی نیست و تا روز دوشنبه، سه شنبه اسامی قطعی را اعلام خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.