جوین_ یکی از کارشناسان علوم اجتماعی شهر نقاب گفت: قلعه جوق که روزگاری پناهگاهی برای چوپان ها بود، امروز به عنوان تفریحگاهی برای مردم شهر نقاب تبدیل شده است.

قلعه جوق محلی برای تفریح مردم شهر نقاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکی از کارشناسان علوم اجتماعی و از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار ما گفت: قلعه جوق یا قلعه کوچک تپه ای سنگی در ارتفاعات شمال شهر نقاب که پیشتر ها قلعه ای یا دژی کوچک بوده، ولی آثاری به جز یک میل چاه از آن باقی نیست.  

علی ملایجردی خاطر نشان کرد: این روزها قلعه جوق که روزگاری پناهگاهی برای چوپان ها بود به محل تفریح مردم جوین و شهر نقاب تبدیل شده است، به خصوص روزهای جمعه تپه های موسوم به هرده خالی از هر نوع چشمه آب و یا قنات است، که پوشش گیاهی آن به علت چرای بی رویه و کند و کاوهای مردم برای هیزم بسیار فقیر شده است.  

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حیات وحش آن قبل ترها گرگ و روباه و شغال و آهو بود، و خزندگانی همانند انواع مارها و مارمولک و بزغاله مار را در خود جای داده بود، اما بی آبی های اخیر این گونه ها رابه طور جدی  تهدید می کند.  

ملایجردی اظهار داشت: آهوها که به علت شکار بی رویه اول انقلاب نسلشان برافتاده، گرگ ها هم انگشت شمارند، متاسفانه شهرداری نقاب به بهانه شن برداری با گریدر پای ماشین ها را به دامان طبیعت باز کرده، و هراس از آلوده کردن این مکان با بطری و نایلون و کندن درختچه ها برای گرم کردن و چای درست کردن وجود دارد.  

وی تاکید کرد: اما طرح ایجاد پارک جنگلی هم با کاشتن چند درخت به تاریخ پیوست، و طرحی که میلیون ها تومان هزینه دربرداشت به فراموشی سپرده شده است.  

ملایجردی تاکید کرد: یکی از بزرگترین مشکلات شهر نقاب وجود یک پارک و تفریگاه برای شهروندان نقابی است، که متاسفانه شهر نقاب از داشتن پارک برای شهروندان محروم است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.