تربت جام ـ عضو شورای اسلامی تربت جام از واگذاری کاربری دروازه زیارت به بخش خصوصی خبرداد و گفت: با گذشت ۱۰سال از معطلی این پروژه و اراده شورا و شهرداری اتمام آن است.

واگذاری دروازه زیارت تربت جام به بخش خصوصی

احمد شرفخانی ظهر امروز پنج شنبه در شورای اسلامی تربت جام حضور داشت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: تکمیل دروازه زیارت با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰میلون تومان نیازمند است ودر حال حاضر یک سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده و بزودی مناقصه این پروژه برگزار خواهد شد.

وی به کاربری این پروژه توسط بخش خصوصی اشاره کرد وگفت: کاربری این پروژه بصورت گردشگری و رستوران خواهد و فضای داخلی آن بیش از ۴۰۰متر و ایجاد ساخت آشپزخانه به مساحت ۴۰۰متر در فضای دیگر می تواند به فضای تجاری آن کمک کند و این پروژه ۸ ماهه به اتمام خواهد رسید.

رئیس کمسیون توسعه و عمران و خدمات شهری تربت جام  به پروژه دروازه زیارت به عنوان یک پروژه بلاتکلیف تربت جام اشاره کرد و گفت: با گذشت ۸ سال هنوز دروازه ورودی شهر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و اراده این شورا به اتمام آن است. قطعا با منابع داخلی شهرداری یا انتظار کشیدن برای تخصیص بودجه های استانی نمی توانیم ان را به سرانجام برسانیم. نگاه این شورا استقبال از بخش خصوصی است تا با مشارکت سرمایه گذار بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

  وی اولویت را در سرمایه گذاری، سرمایه گذاران بومی  منطقه دانست و گفت: تا جایی که برای ما امکان داشته باشد و از طرفی برای اجرای طرح ها یا مشارکت در پروژه ها افراد بومی اعلام آمادگی کنند از این افراد استفاده خواهد شد در غیر اینصورت از سرمایه گذاران غیر بومی هم استفاده کنیم.

عضو شورای شهر تربت جام به قرار گرفتن این دروازه بین دو بوستان شورا و مفاخر اشاره کرد و افزود: دروازه زیارت در فاصله هزار و ۵۰۰ متری میدان نماز (ورودی شهر) واقع شده است. حدفاصل میدان نماز تا این دروازه، بوستان شورا به طول هزار و ۵۰۰ متر و عرض ۲۵ متر در دوره شورای قبلی از منابع داخلی شهرداری احداث شد و مورد اسقبال مردم قرارگرفت. در طرف مقابل این بوستان، از سمت مشهد به تربت جام، همچنین تصمیم شورای دوره پنجم، بوستان مفاخر به صورت قرینه بوستان شورا در حال احداث است.

وی به رویکرد و سیاست های شورای دوره پنجم و شهردار جدید این شهر اشاره کرد و افزود: ما از ورود بخش خصوصی استقبال می کنیم و دست سرمایه گذار را به گرمی می فشاریم و اعتقاد داریم باید طرفین سود ببرند. تا کنون سرمایه گذارانی پیدا کردیم و هنوز در مراحل اولیه هستیم تا طی توافقی بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.