رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: معتقدیم وزارت راه تحت مدیریت آقای آخوندی ایرادات جدی به لحاظ مدیریت بحران وجود داشت که حتما در قالب گزارش ماده ۴۹ به مجلس ارائه خواهد شد.

گزارش ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی را به صحن مجلس ارائه می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون عمران با دستگاه های مختلف برای بررسی بحران ناشی از بارش های اخیر گفت: مقرر شد طبق ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس گزارش نظارتی از عملکرد دستگاه ها در ماجرای بحران برف اخیر به صحن علنی مجلس ارائه کنیم و ضمن بررسی عملکرد دستگاه ها نقص قانونی را برطرف کنیم.

وی افزود: معتقدیم وزارت راه تحت مدیریت آقای آخوندی ایرادات جدی به لحاظ مدیریت بحران وجود داشت که حتما در قالب گزارش ماده ۴۹ به مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی مدیران و مسئولان هر وقت ضعفی وجود دارد و نمی توانند کار کنند اعلام می کنند کمبود اعتبارات موجب ناکارآمدی بوده، این در حالی است که این مدیران در حالی مسئولیت را پذیرفتند که شرایط اقتصادی کشور را می دانند و طبیعی است که در کشور بحران های مختلف از جمله زلزله و برف وجود دارد و باید  دستگاه ها آمادگی داشته باشند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه ها اعلام کردند که ما آمادگی نداشتیم و فکر نمی کردیم با این حجم از بارش برف رو به رو شویم و علاوه بر این تجهیزات و امکانات ما کم است.

رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه این توجیهات قابل پذیرش نیست، گفت: هواشناسی یک هفته قبل پیش بینی کرده بود که چنین بارش برفی در کشور وجود خواهد داشت؛ علاوه بر این تجهیزات و امکانات قابل تامین بود اما ناکارآمدی اینها موجب ناراحتی مردم شد.

رضایی گفت: اعتبارات بحران کشور در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و این سازمان در زمان وقوع بحران به موضع این اعتبارات را به دستگاه ها اختصاص نمی دهد و این امر موجب شده دستگاه ها نتوانند از ظرفیت های مالی که در بودجه پیش بینی شده است استفاده کنند.

رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه دستگاه ها در مدیریت بحران اخیر ضعیف عمل کرده اند، گفت: شهرداری تهران، فرودگاه ها و راهداری در بحران اخیر ضعیف عمل کردند و باید از مردم عذرخواهی کنند. زیرا مردم می بخشند اینکه فقط مشکل را به گردن مردم بیاندازند که همکاری نکردند و زنجیر چرخ نبستند ظلم به مردم است و دستگاه ها باید نقص و ایراد خود را بپذیرند و نباید مشکلات را به گردن مردم بیاندازند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.