گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کنگره ملی «سرطان‌های دستگاه گوارش» در مهرماه سال ۹۷ در گلستان برگزار شود.

کنگره ملی «سرطان‌های دستگاه گوارش» در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا فاضل، پیش از ظهر یکشنبه در همایش استانی مبارزه با سرطان اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته کمیته کنترل سرطان را در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شد که تدوین و پیاده‌سازی برنامه جامع راهبردی و برنامه‌های عملیاتی سالانه از مهم‌ترین اهداف این کمیته است.

وی در خصوص کمیته کنترل سرطان، افزود: برنامه ثبت سرطان در استان انجام شد، آمار و اطلاعات دقیق این بیماری در گلستان جمع‌آوری شد و از سال ۸۳ کارهای بزرگی صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص فعالیت درزمینهٔ تحقیقات سرطان، گفت: پروژه بیوبانک سرطان و کوهورت در گلستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح آگاهی جامعه در مورد سرطان و برگزاری دوره‌های آموزشی استانی و ملی از جمله فعالیت‌هایی بود که جهت پیشگیری از این بیماری انجام شد.

فاضل اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم قرار است کنگره ملی سرطان‌های دستگاه گوارش در مهرماه سال ۹۷ در گلستان برگزار شود.

وی بابیان اینکه برای فراهم کردن امکانات تشخیص و درمان موردنیاز بیماری سرطان تلاش‌های صورت گرفت، افزود: اکنون دستگاه مامو گرافی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبد مستقر است که بیماران می‌توانند از خدمات این دستگاه بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با پیگیری‌های که انجام‌شده یک دستگاه مامو گرافی برای یکی از شهرهای استان وارد گلستان می‌شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.