تربت جام ـ شهروند تربت جامی با ایجاد گل و گیاه در محیط کاری خود توانست فرهنگ نگهداری از گیاهان و ترویج فضای سبز را در منطقه خود افزایش دهد.

شهروند تربت جامی، بانی ترویج فضای سبز شد

محمد خاکسار ظهر امروز که محل کارخود در شهرک آزادگان حضور داشت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: ایجاد فضای سبز در محل کار وبیرون از محوطه کار باعث شد روحیه نشاط و شادابی رادر بین همکاران و شهروندان مضاعف شود ودر حال حاضر بیش از ۶۰گلدان به همراه گیاهان متنوع تکثیر نموده ام که با اقبال عمومی مواجه شده ام.

وی همکاری در محیط شهری در تمیز نگه داشتن شهر را از لازمه های یک شهروند برشمرد و افزود: علاوه براینکه در محیط کارم که آژانس تلفنی است توانسته ام با همکارانم فضای سبز عمومی ایجاد کنیم که در حال حاضر انگور، گل محمدی زرد آلو و زیتون  بخشی از گیاهان کاشته شده در این فضای عمومی است که توانسته است در فصل بهار تا ایام پائیز طراوت خوبی به منطقه ایجاد کند.

این شهروند ۵۰ساله در ادامه افزود: آمادگی دارم که چهارراه  عباسپور ۱۲ که حدود ۸ سال جدول گذاری شده است و بصورت چهارراه باقیمانده در صورت مساعدت شهرداری نگهداری آن رابه صورت رایگان انجام دهم تا به  عنوان یک فرهنگ عمومی در شهر گسترش یابد و میتوان در ایجاد فضای سبز شهری با همکاری شهروندان و شهرداری یک انقلاب سبز بوجود آبد تا برای نسل های آینده برای همیشه به یادگار بماند.

گفتنی است این مدیر آژانس تلفنی در کنار گل و گیاه به پرورش قناری پرداخته و تا کنون  توانسته از فروش این پرندگان خوش صدا برای خود هم کمک هزینه فراهم نماید   

شهردار تربت جام در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: این شهروند بزودی تقدیر خواهد شد و ایجاد فضای سبزدر محوطه کاری واقعا تحسین برانگیز بوده و باید حمایت شوند.

علی حسینی، ساخت شهری زیبا و توسعه فضای سبز شهر ی مستلزم همکاری مردم و شهرداری دانست و افزود: با توجه به فرارسیدن ایام درختکاری و کاشت یک درخت در مقابل منازل مسکونی و نگهداری از آن می توان به سر سبزی شهر کمک مضاعفی کرد و شهرداری آمادگی دارد تا در اسفندماه درختان رایگان جهت کاشت اهداء نماید و این فرهنگ همکاری می تواند در پاگیزگی خیابان ها کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.