جوین_ فرماندار شهرستان جوین در جلسه هم اندیشی با نخبگان در آستانه سفر مقامات عالی کشور به شهرستان جوین گفت: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم قابل مقایسه با سابق نیست، واین نظام به راحتی به دست نیامده، بلکه هزاران شهید تقدیم اسلام کرده است.

جلسه هم اندیشی در آستانه سفر رئیس جمهور به جوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در جلسه هم اندیشی بانخبگان در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به شهرستان جوین برای افتتاح بزرگترین کارخانه فولاد جوین گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راحتی تحصیل نشده و آسیب های جدی از جانب دشمن به ما تحمیل شده است، تا بتوانیم تنها کشوری در سطح جهان باشیم که توانسته ایم، در مقابل قدرت های بزرگ دنیا به صورت مستقل ایستادگی کنیم.

 حسین جمشیدی تاکید کرد: از فداکاری مردم ولایت مدار بر خود می بالیم و افتخار میکنیم، مستقل ترین کشور دنیا هستیم،  تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری تاکنون اعتبارات اختصاصی تامین نشده است، ولی از نظر طرح های افتتاحیه در سطح استان خراسان با ۶۴۱ میلیارد تومان در طرح های مختلف دیده شده،  رتبه اول استان را کسب کرده ایم.

 جمشیدی اضافه کرد: با همه کاستی‌ها یی که در جامعه احساس می‌شود، ولی دولت تدبیر و امید تلاش می‌کند، تا رفاه حال مردم را از نظر معیشتی تامین کند.  

 نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد: سند توسعه شهرستان جوین تهیه شده، و تمامی مطالبات نخبگان از جمله صنعت کشاورزی، راه های ارتباطی، صنایع تبدیلی، صنایع بسته بندی و اشتغال در سند توسعه دیده شده است.

 رئیس شورای شهر نقاب در این جلسه گفت: قبل از ایجاد طرح‌های بزرگی چون فولاد و اسید سیتریک باید زیرساخت‌های اصلی فراهم می شد که یکی از آن زیر ساخت‌های مهم ایجاد راه های ارتباطی است.

موسی الرضا شمس آبادی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان جوین حتی یک متر راه ارتباطی استاندارد نداریم و  لازم است، دولت در این زمینه فکر اساسی کند.  

وی اضافه کرد: در سفر اخیر مقامات عالی کشور باید مطالبات اساسی مردم با جدیت دنبال شود.

رئیس شورای شهرستان جوین گفت: کارخانجات موجود در شهرستان جوین از بومی‌گزینی نیروهای مورد نیاز گریزانند، و باید تدابیری اتخاذ شود، تا نیروهای بومی در کارخانجات شهرستان جوین مشغول کار شوند.  

علیرضا عباس آباد عربی به مدیران کارخانجات جمکو،  فولاد، کارخانه قند و اسید سیتریک توصیه کرد: نسبت به جذب نیروهای بومی اقدام کنند،

وی تصریح کرد: درمانگاه تامین اجتماعی با حدود ۳۰۰۰ بیمه تامین اجتماعی از مطالبات شهروندان است، و دولت باید برای محورهای مواصلاتی شهرستان جوین که یکی از بزرگترین مشکلات این منطقه می باشد چاره اندیشی کند.

یکی دیگر از اندیشمندان شهرستان جوین گفت: در بخش پتروشیمی معادن و طرح‌های آبیاری نوین باید برنامه‌ریزی انجام شود.  

محمد سالاری اظهار داشت: پیشنهاد می شود، دولت در کارخانه فولاد شهرستان جوین نسبت به تولید ریل راه آهن که در سطح کشور جای خالی آن احساس می شود، در کارخانه فولاد جوین نسبت به راه اندازی این طرح اقدام شود.  

وی تاکید کرد: برای حل مشکل موقتی حمل و نقل جاده ای می توان محور ارتباطی شهرستان جوین از طریق طبس به شهرستان‌های خوشاب و سبزوار را فعال کرد.

 یکی از پیشکسوتان گفت: نیروهای انسانی موجود که زمانی اهل فن بودند،  و یکی از بزرگترین سرمایه های شهرستان جوین هستند، به فراموشی سپرده شده اند.  

 محمدعلی شمس آبادی اظهار داشت: حداقل جلسات هم اندیشی مشاوره این گونه مقطعی نباشد، و به صورت مستمر از تجربیات پیشکسوتان و نخبگان این شهرستان استفاده شود.

 یک عضو شورای بخش مرکزی گفت: گردشگری شهرستان جوین دارای پتانسیل های بسیار بالایی است،  لذا باید در این مورد اقدام عملی انجام شود.

 حسن خطیب زاده یادآور شد: طرح های مهمی مانند فولاد و غیره باید در این جلسات  جمع بندی شده، و از طریق  نمایندگان مجلس پیگیری شود تا به سر انجام برسد.  

وی تضریح کرد: معادن عظیمی در رشته کوههای جنوبی جوین وجود دارد،  که متاسفانه در سال‌های گذشته تعدادی از افراد سودجو نسبت به ثبت معادن مهم و غنی این رشته کوهها اقدام کرده‌اند.

 رئیس شورای صنفی کشاورزان گفت: تمام صنایع موجود در خدمت کشاورزان است، و کشاورزی و صنعت لازم و ملزوم یکدیگرند.

 ابراهیم شیردل اضافه کرد: برای مصرف بهینه آب در امور کشاورزی باید یک معاونت مستقل در جهاد کشاورزی ایجاد شود، که فقط در همین امور تخصص خود را بروز دهد تا بتوان در آینده از نعمت آب به صورت بهینه بهره‌مند شد.

وی تاکید کرد: بروکراسی اداری در مجموعه ادارات دولتی غوغا می‌کند، و تا زمانی که این مشکل حل نشود، مشکل مردم حل شدنی نیست.

 شیردل ادامه داد صنایع تبدیلی در شهرستان جوین یکی از مهم‌ترین نیازهای این منطقه می باشد، و ما از سرمایه‌گذاران درخواست می‌کنیم، در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.  

یکی دیگر از پیشکسوتان گفت: زیرساخت‌های صنایع مهم شهرستان جوین  متاسفانه آماده نیست، از جمله محورهای ارتباطی که قبل از راه اندازی فولاد به جاده مرگ معروف بود از این پس به قتلگاه مردم تبدیل خواهد شد.  

 امیر عادلی فر  بازنشسته فرمانداری شهرستان جوین تاکید کرد: وضعیت اشتغال در سطح شهرستان جزء مسائل حاد منطقه است، و از خام فروشی مواد تولیدی شهرستان جوین گلایه کرد، و گفت باید نسبت به صنایع بسته بندی تولیدات کشاورزی اقدام جدی به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.