قزوین_ مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش آمار مراجعه کنندگان اهدای خون طی ۱۱ ماه گذشته سال جاری در این استان خبر داد.

میزان مشارکت مردم قزوین در اهدای خون افزایش یافت

محمدحسین برادران در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین به آمار تحلیلی اهدای خون در ۱۱ ماهه گذشته سالجاری پرداخت و گفت: در این مدت، ۴۹ هزار و ۷۰۲ نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده و ۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر با ۷۱.۶۴ درصد موفق به اهدای خون شده اند.

وی افزود: آمار اهداکنندگان مستمر خون نیز در این مدت شامل ۲۰ هزار و۲۴۶ نفر با ۵۶.۸۶ درصد و آمار حضور بانوان نیز ۲ هزار و ۴۲۷ نفر با ۶.۸ درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: ارسال تمامی فرآورده های خون به سایر پایگاه ها شامل ۱۳ هزار و ۶۵۶ و ارسال پی. سی به بیمارستان های استان هم شامل ۲۲ هزار و ۱۲۸ واحد بوده است.

برادران به آمار اهدای خون در ۱۱ ماه گذشته سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سالجاری گفت: ۴۲ هزار و ۵۷۱ نفر به پایگاه های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده و از این آمار، ۳۱ هزار و ۵۶۸ نفر با ۷۴.۱۵ درصد موفق به اهدای خون شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ۱۱ ماه گذشته سال ۹۵، ۱۷ هزار و ۲۵ نفر با ۵۳.۹۳ درصد سهم اهداکنندگان مستمر و ۲ هزار و ۸۶ نفر با ۶.۶ درصد سهم بانوان در اهدای خون بوده و ارسال تمامی واحدهای خون به سایر پایگاه ها برابر ۷ هزار و ۴۵۹ واحد و ارسال واحد پی. سی خون به سایر بیمارستان های استان  نیز برابر ۲۳ هزار و ۱۹۸ واحد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: آمار مراجعه کنندگان اهدای خون به پایگاه ها، با ۱۶.۷۵ درصد رشد، میزان موفقیت افراد در اهدای خون با ۱۲.۸ درصد رشد، ارسال تمامی فرآورده ها به سایر پایگاه ها با ۸۳.۱ درصد رشد و کاهش درخواست بیمارستان های استان برای دریافت واحد پی. سی نیز شامل ۴.۶ درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.