کرج - چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در حالی صبح امروز برگزار شد که تاخیر در اعلام پاسخ های شهردار از سوی هیئت رییسه پارلمان شهری زمینه ساز برخی حواشی شد وتصمیم نهایی اعضا را برای استیضاح شهردار به هفته آینده موکول کرد.

وقتی تاخیر در اعلام پاسخ شهردار کرج حاشیه ساز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین اصغر نصیری صبح امروز چهارشنبه در نطق پیش از دستور چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در خصوص طرح سوال اعضای شورا اظهار کرد: بنده به عنوان خادم مردم کلانشهر کرج به حریم جایگاه شورای شهر که با رای اکثریت مردم منتخب شدند احترام قائل هستم و همت خود را جهت خدمت به شهروندان معطوف کرده ام.

وی افزود: طبق نامه ارسالی از سوی شورای شهر کرج در تاریخ ۹۶/۱۰/۱۷ به شهردار کرج مبنی بر طرح سوال بنده پاسخ نامه را در تاریخ ۹۶/۱۰/۲۵ به هیئت رئیسه شورا ارسال نمودم در حالی که تا ۱۵ روز زمان باقی بود.

نصیری با اشاره به عزل و نصب در شهرداری، گفت: از دغدغه و طرح سوال اعضا، خوشحالم اما ای کاش اعضا در ارتباط با مسائل و مشکلات مهم شهر و در ارتباط با درآمد، چالش ها، سرمایه گذار، مترو، کمبود سرانه های خدماتی و تمام موارد مهم شهر طرح سوال کرده و دغدغه داشتند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، شورای اسلامی مجاز به اظهار نظر در خصوص انتصابات شهردار و پرسنل مدیریت شهری نیست، افزود:  شورا برای ۲۷ نفر به شهردار مجوز داده تا افراد دیگری را جایگزین کند در حالی که ۲۶نفر که در گذشته مشغول بودند  درحال خدمت هستند و تنها یک نفر با رای شورا از تهران به کرج انتقال داده شد.

شهردار کرج با بیان اینکه تاکنون جلسات شورا و شهرداری، خروجی مشخصی نداشته است تصریح کرد: یک روز بدون تشویش در کرج کار نکردم و شهرداری در این مدت با حاشیه های ایجاد شده روبرو بوده است.

نصیری با تاکید براینکه مصلحت شهر فراتر از مصلحت فرد است افزود: به چالش کشیدن شهردار در قبال انتصاباتی که حق قانونی وی محسوب می شود درست نیست.

یکبار استعفا دادم ومخالفت شد

وی با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته استعفا خودم را تحویل شورای شهر دادم اما با مخالفت اعضا مواجه شدم گفت:همواره تلاش کرده ام خط مشی شورا را اجرا کنم.

شهردار با انتقاد از عملکرد کمیسیون های شورای شهر کرج، افزود: در رابطه با بحث بودجه و متمم بودجه و سیاست کلان، حیف است توان کمیسیون و شورا، جایی صرف شود که خروجی برای مردم نداشته باشد.

شهردار کرج در خصوص گزارش عملکرد ماهانه شهرداری به شورا، اظهار داشت: شهرداری هر ماه به صورت گزارش مکتوب و مجلد به تمام تذکرات مطرح شده در جلسات و کمیسیون ها، پاسخ می دهد و برای رییس شورا و تمام اعضا آن را ارسال کرده است.

نصیری با بیان اینکه برای عزل شهردار یک بار تصمیم بگیریدو تکلیف را مشخص کنید بیان کرد:معتقدم شورا و شهردار در قبال آیندگاه مسئول هستند و باید پاسخگو باشد.

دیگر عضو شورای شهر کرج در ادامه جلسه گفت:بر اساس آنچه شما فرمودید مشکلات شهر به گردن شهردار است نه شورا  واین بنابراین  باید چالش های مردم را پاسخگو باشید.

سلیم نژاد با اشاره به اینکه در شورای چهارم مصوب شده هر نیرویی شهردار انتخاب می کند باید در شورا مطرح شود و پس از تائید به فرمانداری برود تا قابل اجرا باشد، افزود: سوال من این است که در این شهر نیروهای متخصص و توانمند وجود ندارد تا در شهرداری خدمت کند وچرا باید  بار نیروی انسانی دیگری به شهردار تحمیل شود؟

رئیس کمیسیون عمران نیز با اشاره به صحبتهای شهردار گفت: شهردار در صحبت های خود جلسات کمیسیون ها را بی اثردانسته و عنوان کرده که خروجی ای برای مردم نداشته است واین جای تعجب است که شورا در این مدت  برای کمیسیون تلفیق زمان بسیاری را صرف کرده است.

مدیریت شهری عملکردی برای مردم نداشته است

حاج قاسمی اضافه کرد: به نظرم این مدیریت شهری بوده که عملکردی برای مردم نداشته است وبرای مثال شما پروژه ای را افتتاح کردید که بودجه را صفر کرده است.

حاج قاسمی اضافه کرد: فاز اول پروژه میدان سپاه افتتاح شده در حالی که می گویید فاز ۱ و ۲ آن افتتاح شده است.

وی افزود: ۱۰ اتوبوسی که در سنوات قبل خریداری شده وایراد فنی داشته است را می خواهید در خط استفاده کنید بنابراین تقاضا دارم  درمتهم کردن کمیسیون ها انصاف را رعایت کنید.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در ادامه این جلسه گفت: انتقاد من به رئیس شورا است  واینکه چرا پاسخ نامه  شهردار با تاخیر اعلام شده است.

 حسین محمدی تصریح کرد: بر اساس آئین نامه شهردار موظف است ظرف ۱۰ روز پاسخ را ارائه دهند و پس از ۶ روز نامه را ارائه داده ولی از سوی شما با تاخیر ارائه شده است.

وی افزود: شهردار محترم شما عضو شورا را متهم کردید که این عضو اصرار دارد برادرشان رئیس سازمان پسماند شود و تمام این حرف و حدیت ها از اینجا نشات گرفت.

وی با بیان اینکه اعضای شورا کسی را برای معاونت در شهرداری معرفی نخواهند کرد، افزود: برخی اعضای شورا فقط در این خصوص مشورت دادند.

رئیس کمیسیون محیط زیست با اعلام اینکه ۱۰ جلسه با ۳۰ مصوبه در زمینه محیط زیست ارائه شده است گفت :ولی در این زمینه پاسخی داده نشد و در جلسات آتی باید معاونان یا خود شما پاسخ دهید.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج  اظهار کرد: ازاعضای شورا گله کردم که چرا انتصابات را مصوب می کنید در حالی که حق شهردار است و حتی تذکر دادم تا رای گیری نشود.

فرج الله ایلیات اضافه کرد: خود اعضا رای دادند آقای کردی درسمت محوله باشند در حالی که این از اختیارات شهردار است که از انتصابات خود دفاع کند.

وی ادامه داد: این موضوعات علل ایجاد حاشیه  در شهرشده است ومعتقدم شهردار باید محکم تصمیمات خود در موضوع انتصاب ها بماند و اختیارات رابه کسی واگذار نکند.

ایلیات با اشاره به اینکه قانون استخدامی نیز برای خود شرایطی دارد اظهار کرد: شهردار نمی تواند هر چه تعداد می خواهد نیرو بگیرد ویا تعدیل کنند همچنین شورا موظف است در تمام موارد مدیریت شهری از شهردار پاسخ بخواهد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه گفت: اگر همه بر اساس قانون پیش برویم مشکلی پیش نخواهد آمد وبه نظرم اگر قانون رعایت می شد حق شهردار هم ضایع نمی شد.

وی با ارائه بندی از قانون شوراها گفت:اعضا شورا اگر به عملکرد شهردار اعتراضی داشته باشد ابتدا رئیس شورا مواردی به صورت تذکر به شهردار ارائه می دهد و در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده موضوع به صورت کتبی از سوی رییس شورا به شهردار ارائه می شود و حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ شهردار موظف به حضور در جلسه و پاسخ به سوال خواهد بود.

عباس زارع در ادامه افزود: این در حالی است که  شهرداردر مدت ۶ روز پاسخ را ارسال کردند و رییس شورا باید پاسخ را در اختیار اعضا می گذاشت.

این عضو شورا با بیان اینکه اعضای شورا گمان می کردند شهردار از پاسخ استنکاف کرده است، گفت: اعضا شورا باید اعلام کند قانع شده اند یا خیر وامیدواریم شورا بنا به قانون عمل کند.

سخنگوی شورای اسلامی کرج  نیز در پاسخ به اظهارات شهردار گفت: آقای شهردار در جلسه ای عنوان نمودید هیچ یک از عزل و نصب ها را بدون هماهنگی هیئت رئیسه انجام ندادم که در پاسخ باید بگویم اگراین گونه بود کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته ام با رسانه ها به یک کابوس مبدل نمی شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها یک صدا ازعزل و نصب های شما گله مند بودند، تاکیدکرد:مشکلات از زمانی شروع شد که انتصابات صورت گرفت و نقطه ضعف از اینجا است.

خستو اضافه کرد: آقای شهردار فردی را عزل کردید  ودر توجیه آن گفتید مشکلاتی دارد اما هفته بعد پست مدیریت دریک منطقه را به او دادید وسوال من اینجاست چه اتفاقی افتاده است وچه کسانی در عزل و نصب ها دخالت دارند؟

در پایان مقرر شده ظرف مدت ۱۰ روزآینده و در صورتی که اعضای شوراز سخنان شهردار قانع نشدند و حداقل یک سوم مخالف بودند جلسه بعدی پارلمان شهری به موضوع استیضاح برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.