بجنورد- استاندار خراسان شمالی در آیین گشایش دبیرستان پسرانه ۹ کلاسه دانش بجنورد گفت: هدفگذاری ما این است که سال ۱۴۰۰ سال پایان مدارس دو نوبته در خراسان شمالی باشد.

سال ۱۴۰۰ سال پایان مدارس دونوبته در خراسان شمالی است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این مراسم اظهار داشت: ایجاد و گسترش فضاهای آموزشی جدید از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است و این هدف در استان در حال پیگیری است اما به دلیل قدمت بالای ۵۰ سال مدارس در شهرهایی با گذشته تاریخی بالا مانند بجنورد، اسفراین، شیروان، گرمه و ... اعتباراتی علاوه بر نوسازی و بازسازی مدارس در این شهرستان ها باید صرف تخریب فضاهای آموزشی قدیمی شود و بیشترین اعتبارات هزینه شده در بخش جایگزینی فضای جدید است.
وی افزود: یکسال پس از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، دولت تدبیر و امید روی کار آمد و با تلفیق اعتبارات سفر رهبری و تخصیص اعتبارات دولت با نگاه ارتقای آموزش و فضاهای آموزشی امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ایجاد فضاهای آموزشی جدید و بازسازی و نوسازی مدارس قدیمی هستیم.
وی ادامه داد: با اعلام آمادگی اداره کل منابع طبیعی مشکل زمین برای ایجاد فضای آموزشی جدید در روستاها وجود ندارد و در شهرها نیز باید دستگاه های مربوط مانند شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی همکاری های لازم را داشته باشند تا در گام نخست با حل مشکل زمین بتوانیم اعتبارات لازم را تخصیص دهیم.
صالحی با بیان این که سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش برگشت پذیر است، مطرح کرد: باید ایده فروش محصول تولیدی آموزش و پروش به بقیه دستگاه ها به اجرا گذاشته شود تا ما بیشتر از گذشته قدردان زحمات این حوزه باشیم و هم چنین آموزش و پروش به عنوان غنی ترین نهاد در کشور مطرح شود.
استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری، ابراز امیدواری کرد: جشن ما روزی باشد که جشن نیکوکاری نداشته باشیم یعنی زمانی که هیچ قشر ضعیف و فقیری در کشور نباشد و از تمامی مردم عزیز خراسان شمالی می خواهم تا در آستانه سال نو با کمک به قشر ضعیف جامعه، کرامت ذاتی انسان را به نمایش بگذارند. در حاشیه این آیین، استاندار در آستانه ۱۵ اسفند روز درختکاری، در مدرسه دانش نهال کاشت.
پروژه دبیرستان پسرانه ۹ کلاسه دانش بجنورد با ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان با زیربنای هزار متر مربع ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.