اصفهان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان اعلام کرد: امسال ۴۱۰۰ پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در میادین و مدارس استان اصفهان برپا می شود و از این تعداد ۱۰ پایگاه اصلی در شهر اصفهان خواهد بود.

برپایی ۴۱۰۰ پایگاه کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حمیدرضا شیران صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال هفته احسان و نیکوکاری با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های هفته احسان و نیکوکاری، امسال ۴۱۰۰ پایگاه درمیادین و مدارس استان برپا و روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در میدان قدس و باغ موزه چهلستون بازارچه و نمایشگاه توانمندیهای خودکفایی برای نمایش توانمندی های افراد تحت پوشش کمیته امداد دایر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته در هفته احسان و نیکوکاری ۶ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد، افزود: بخش زیادی از مبالغ جمع آوری شده از سوی مدارس بوده که بین دانش آموزان نیازمند مدرسه توزیع شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در حال حاضر ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش دارد که از این آمار  ۸۶ هزار خانوار مستمری بگیر کمیته امداد هستند.

شیران اظهارکرد: در ۱۱ ماهه امسال ۲۴ میلیارد تومان از صندوق های صدقات استان جمع آوری و در بین نیازمندان تحت پوشش توزیع شده است، البته اما عمده درآمدها از صندوق های خانگی و صندوق هایی که در مکان های سربسته مثل ادارت و ارگان ها قرار گرفته، جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار صندوق صدقات در معابر و منازل سطح استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: گاهی صندوق های صدقات در استان اصفهان مرود سرقت قرار می گیرد، از این رو کل صندوق ها ایمن سازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در ادامه  با ابراز خرسندی از اینکه  امسال یارانه های افراد تحت حمایت کمیته امداد سه برابر افزایش پیدا کرد، گفت: با این اقدام خداپسندانه میانگین پرداخت ۷۰ هزار تومانی سرانه به افراد تحت حمایت به ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در صدد است امکان دریافت صدقات مردمی  به روش دیجیتالی را برقرار کند و اپلیکیشن مربوطه برای استفاده از طریق تلفن همراه را آماده سازی کند، مراحل مطالعاتی این طرح تا خرداد ماه سال آینده به اتمام می رسد.

شیران تاکید کرد: تیم بازرسی داخلی کمیته امداد استان اصفهان قوی ترین بازرسان در دستگاه های اداری هستند که به تمام تخلفات رسیدگی می کنند

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی در کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان نیز الگوبرداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.