بجستان_ فرماندار بجستان گفت: با توجه به واقع شدن بجستان در کریدور شمال به جنوب کشور و قرار گرفتن در دروازه ورودی خراسان رضوی از مرکز و جنوب کشور و جذابیتهای ویژه منحصر به فرد آن می تواند پذیرای گردشگران زیادداخلی و خارجی باشد.

جذابیت های ویژه گردشگری بجستان در استان منحصر به فرد است

به گزارش خبرنگارقدس انلاین، خانه آصف اولین فضای بوم گردی  بجستان که توانسته در کمتر از ۱۰ روز از آغاز به کار تعداد زیادی از  گردشگران بومی و غیر بومی را به خود جذب کرده و با جذابیتهای سنتی خود نظر گردشگران را به خود جذب کند.

این خانه قدیمی که در بافت سنتی روستای مزار در ۶ کیلومتری شهر بجستان واقع شده از جذابیتهای ویژه ای از قبیل سرو غذاها و دم نوشهای محلی و اسکان در مکان قدیمی با امکانات سنتی بر خوردار است.

در دومین روز از فروردین ۹۷ خبر نگار ما به منظور تهیه گزارش از این مکان مراجعه که مصادف با حضور جمعی از مسئولین در معیت فرماندار شهرستان شد که برای سرو غذای محلی و بازدید از این مکان حضور یافته بودند.

فرماندار بجستان گفت: شهرستان بجستان از جذابیتهای ویژه ای در زمینه گردشگری بر خوردار می باشد که یکی از جذابیهای زیبای آن همین مکانهای بوم گردی است که می تواند گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده و در آمد زایی زیادی برای شهروندان داشته باشد.

حسین ابراهیمی افزود: تلاش داریم در روستاهای مرندیز، جزین و آهنگ نیزبا توجه به زمینه هایی که دارد منازل مسکونی در بافت سنتی روستا را ساماندهی تا گردشگران نیز بتوانند از این مکانها استفاده مناسب کرده ودر آمد زایی برای همشهریان نیز داشته باشد.

 ابراهیمی افزود: روستاهای بکر دیگری از قبیل حسین آباد، کامه، خارفیروزی و چاه فالیز نیز وجود دارند که با ظرفیتهای طبیعی و سنتی اصیل آثاری با قدمت بالایی داشته و میتوانند در زمینه جذب گردشگر کمک کار شهرستان باشند.

وی ظرفیت های بکر بجستان را که می توانند زمینه اشتغال زایی را فراهم کنند متذکر شده و تاکید کرد:بجستان در بین شهرستانهای استان در این زمینه ها سرآمد بوده و از مزیت قرارگرفتن در کریدورجنوب به شمال ودر دروازه ورودی این مسیر استان خراسان رضوی و زائران امام هشتم نیز بر مزیت کار افزوده است.

فرماندار بجستان گفت: در مسیر ۷ استان واقع شدن این شهرستان و فاصله نسبتا زیاد تا شهرستانهای همجوار باعث شده با حداقل امکانات روزانه پذیرای ۵۰۰ خانوار برای استفاده از ظرفیتهای شهرستان برای اقامت باشیم واگر سرمایه گذار بیاید و سرمایه گذاری کند در این زمینه ها در اینده خواهیم توانست نقش خوبی در جهت جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و در آمد زایی ایفا کنیم و خانه آصف امروزه یکی از این ظرفیتهای زیبای ایجاد شده است.

محمد حسین عباسی مدیریت خانه آصف گفت: بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال برای احیاء خانه آصف هزینه شده و روزانه گردشگران زیادی را پذیرا می باشیم و علاوه بر اسکان غذاهای بومی محلی و دم نوشهای محلی و بازدید از جاذبه های تفریحی و گردشگری روستا را در خدمت بازدید کنند گان هستیم .

وی عرضه صنایع دستی بومی محلی روستا از قبیل سبد، گلیم، و داروهای گیاهی و میوه های محلی را در فصول خود از جذبیتهای دیگر این مکان کم نظیر با حداقل هزینه دانست و اظهار امیدواری نمود در آینده بتواند زمینه گسترش این مکان را با ایجاد نمایشگاههای محلی و مکانهای جذابتر جهت جذب گردشگران بیشتری فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.