سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت غوطه شرقی در سوریه اعلام کرد، «به زودی» ساکنان این منطقه شاهد زندگی عادی خواهند شد.

به زودی زندگی عادی در غوطه شرقی از سرگرفته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، پاکسازی آخرین منطقه از «غوطه شرقی» از تروریست‌ها به سرعت در حال انجام است و سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت جاری در منطقه اظهارنظر جدیدی کرده است.

در خبرها آمده بود که با انتقال تروریست‌ها و خانواده‌هایشان از شهرهای «عین ترما، جوبر، عربین و زملکا» به ادلب، این شهرها کاملاً پاکسازی و امن شد و تا آزادسازی کامل «غوطه شرقی» فقط یک قدم یعنی پاکسازی «دوما» باقی مانده است.

امروز یکشنبه مصاحبه سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تقریبا همزمان با اعلام توافق برای تخلیه غیرنظامیان از دوما در غوطه شرقی (+) منتشر شده که در آن او درباره وضعیت منطقه اظهارنظر جدیدی کرد.

«ماریا زاخارُوا» به شبکه ۵ تلویزیون روسیه گفته که به زودی زندگی عادی در منطقه غوطه شرقی شروع خواهد شد همانند آنچه اکنون در شهر حلب شاهد آن هستیم.

او تصریح کرد: «مناطقی وجود دارند که از از ستیزه‌جویان پاکسازی شده است و این مناطق آخرین پایگاه تروریست‌ها بوده‌اند. سازمان ملل و نهادهای انسان دوستانه شبیه به آن، این تحولات مشخص و عینی را ضبط کرده‌اند».

این اظهارات در حالی مطرح شده که روز جمعه، رئیس اتاق عملیات ستاد فرماندهی نیروهای مسلح روسیه گفته بود که حدود ۴۰ هزار غیرنظامی سوری پس از آزادسازی مناطق در غوطه شرقی به منازل خود برگشته‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.