کرج- پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در حالی برگزار شد که نمایندگان مردم در پارلمان شهری نقطه نظرات و انتقادات خود را از عملکرد شهردار و نحوه مدیریت شهری بیان کردند.

انتقادات گسترده نمایندگان مردم از  نحوه عملکرد شهردار کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شد ابتدا رحیم خستو در نطق پیش از دستور اظهار کرد: درآغاز فعالیت شورا مصوبه ای مطرح شد که اعضا برای دفاتر خود اقدام به جذب دو نفر نیرو کنند واین در حالی است که شهرداری کرج به اندازه کافی نیرو دارد و از ناحیه نیروهای مازاد رنج می برد.

وی افزود: با توجه به این اقدام امیدوارم جذب این نیروها  در نهایت زمینه ساز جایگزینی با مدیران نباشد واز وجود این افراد در دفاتر استفاده شود.

خستو با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز یک سری ساخت و سازهای غیر مجاز در بعضی از مناطق دیده شده گفت:این اتفاق جای سوال فراوان دارد.

در ادامه جلسه دیگر عضو شورا در خصوص جذب سرمایه گذار گفت:  در سال ۹۶ در این زمینه شهرداری و مدیریت شهری موفق نبوده است لذا می بایست در سال جدید با برنامه های مدون جذب سرمایه از اهداف اصلی شهرداری باشد.

غدیر مهدوی کلیشمی اضافه کرد: پتانسیل های خوبی در کلانشهر کرج وجود دارد که در سال گذشته به فعلیت نرسیده است لذا با برنامه ریزی این پتانسیل ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه رانت خواری و عدم شفاف سازی در نزد برخی مدیران نیازمند نگاه  واقدام جدی است افزود: در سال جاری این موارد در اولویت باشد و پیگیری شود تا در پایان سال ۹۷ در مقابل مردم سربلند باشیم.

در ادامه سلیم نژاد رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرچ با اشاره به شایعات  پیش آمده در خصوص مبالغِ بالای پاداش های آخر سال ۹۶ به برخی مدیران شهرداری، گفت: شهردار لیست پاداش مدیران و پرسنل را به شورا ارائه دهد.

رئیس شورای شهر کرج در تکمیل صحبت های سلیم نژاد گفت: با ارسال نامه ای به شهردار درخواست شد تا لیست پاداشهای پرداخت شده آخر سال به مدیران، معاونان وپرسنل را اعلام کند.

عدم عملکرد مناسب عمرانی در سال گذشته

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در ادامه این جلسه گفت: سال ۹۶ با تمام کاستی ها و فراز و نشیب ها به پایان رسید ولی در ۶ماهه دوم عملکرد عمرانی مناسبی را شاهد نبودیم در خصوص آسفالت معابر انجام نشد در حالی که با وجود کارخانه آسفالت باید در تمام نقاط کلانشهر کرج از نظر آسفالت تامین هستیم.

مهدی حاجی قاسمی افزود: کارخانه آسفالت شهرداری ظرفیت تولید ۲هزار تن آسفالت را دارد در حالی که هم اکنون به ۵۰۰ تن رسیده ضمن آنکه در آستانه سال نو این کارخانه از فعالیت بازایستاد وخدماتی به شهر ارائه نداد.

حاج قاسمی با اشاره به طرح ایجاد خط بی آر تی در خیابان شهید بهشتی گفت: شهرداری تبلیغات وسیعی در این خصوص انجام داد و حتی گل میخ های آن در طول مسیر کوبیده شده ولی تاکنون اتوبوسی در این خط دیده نشده است.

وی همچنین در خصوص پروژه پل میدان سپاه که ۷۰درصد آن در زمان تحویل شورای پنجم انجام شده گفت: با افتتاح چند دور برگردان نمی توان ادعای افتتاح فاز دوم این پروژه را داشت وبه نظرم شهرداری در خصوص این پروژه طی این مدت هیچ پیشرفتی نداشته است.

حاجی قاسمی به قانون گریزی شهردار اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره مدیریت شهری به اندازه زمان فعالیت نصیری نیاز نبوده است که شهردار در جلسات حضور داشته باشد تا موارد مطرح شده را بررسی و پیگیری کند.

سرانجام طرح سوال از شهردار

در پایان جلسه نبیونی به موضوع طرح سوال از شهردار اشاره کرد و گفت: شهردار کرج با ارسال نامه ای محرمانه به شورا در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۶  که در دبیرخانه  شورای اسلامی شهر کرج موجود است پاسخ سوالات مطروحه را داده است که پس از بحث و بررسی، اقدامات لازم از سوی اعضا صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته، ۸ نفر از اعضای شورای شهر طی نامه ای در تاریخ ۱۰ اسفند ‌۹۶، عدم اقناع از پاسخ های شهردار کرج را  پیرو نامه های ۱۷ و ۲۴ دی را مطرح کرده بودند لذا در هفته آینده شهردار در جلسه ای علنی پاسخگوی اعضای شورای شهر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.