یک منبع سوری گفت ‎اکنون آخرین فرصت تروریست‌های دوما است و ارتش بیش از این به آنها مهلت نخواهد داد و در صورتی که تروریست‌ها به شروط دولت تن در ندهند،‌عملیات ارتش برای سرکوب جیش‌الاسلام و پاکسازی شهر از لوث آنها ازسرگرفته خواهد شد.

آخرین فرصت تروریست‌های «دوما»؛ جیش‌الاسلام به شروط دولت تن داده است

به گزارش قدس آنلاین، هیئتی از باند تروریستی جیش‌الاسلام پس از مذاکره در گذرگاه الوافدین به دوما بازگشته است تا فهرست درستی از اسامی افراد ربوده شده توسط این باند را آماده کند.

با توجه به مذاکرات میان  دولت و نمایندگان جیش‌الاسلام، عملیات نظامی ارتش سوریه در حال حاضر متوقف شده است.

آخرین حمله جنگنده‌های سوری به مرکز مهم سرکردگان باند جیش‌الاسلام صورت گرفت که ضربه ویرانگر و کوبنده‌ای بوده است.

موافقت باند جیش‌الاسلام با گفت‌وگو بر سر شروط ارتش سوریه در حالی است که ارتش برای آغاز مرحله  دوم نبرد دوما پس از آزادسازی مزارع دوما آماده می‌شد.

از سوی دیگر غیرنظامیان در بند جیش‌الاسلام اقدام به برگزاری تظاهرات در میدان این شهر علیه این باند تروریستی کردند که در نتیجه تیراندازی تروریست‌ها، ‌شماری از مردم کشته و یا زخمی شدند.

زمان نشست نمایندگان دولت با هیئتی از باند تروریستی جیش‌الاسلام کوتاه بوده و تروریست‌ها به شروط دولت گوش کرده که در صدر این شروط، تحویل افراد ربوده شده به ارتش بوده است.

یک منبع سوری گفته است در صورتی که باند جیش‌الاسلام فهرست‌های درست ربوده‌شدگان را آماده کند و صداقت داشته باشند، اتوبوس‌ها برای انتقال تروریست‌ها با خانواده‌هایشان به جرابلس وارد خواهند شد.

مهلتی که دولت به جیش‌الاسلام برای پاسخ به شروطش داده، بسیار کوتاه است، با توجه به اینکه دولت سوریه با توجه به سابقه بد گروه‌های تروریستی و پیمان‌شکنی آنها خیلی به صحبت‌های آنها اعتماد ندارد، ‌چرا که آنها در گذشته بارها وعده داده بودند، اما توافقات را زیر پا گذاشتند.

انتظار می‌رود جیش‌الاسلام پاسخ دولت را خیلی سریع بدهد، زیرا در غیر این صورت عملیات نظامی ارتش از سرگرفته خواهد شد.

همانطور که روز گذشته یک منبع سوری گفته بود طی ۴۸ ساعت آینده تمام تروریست‌های جیش‌الاسلام تسلیم خواهند شد.

‎اکنون آخرین فرصت تروریست‌های دوما است و ارتش بیش از این به آنها مهلت نخواهد داد، ‌ دولت توقف تجاوزات تروریست‌ها به دمشق و آزاد کردن ربوده‌شدگان را یکی از شروط اصلی خود اعلام کرده و هشدار داده است اگر تروریست‌ها به این شروط عمل نکنند، ‌عملیات زمینی ازسرگرفته خواهد شد.

اخراج تروریست‌ها با خروج ربوده‌شدگان و اسرای دربند آنها همزمان انجام خواهد شد.

آخرین خبر از غوطه شرقی حاکی است نیروهای  ارتش توانسته‌‌اند شهرک «الریحان» در شمال شرقی دوما را آزاد کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.