بجنورد- استاندار خراسان شمالی سه شنبه شب در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد گفت: این استان بر اساس ارزیابی های کشوری سال گذشته در همه شاخصه های عملکردی حوزه اقتصادی رتبه تک رقمی کسب کرد و درواقع جزو ۱۰ استان اول قرار گرفت.

خراسان شمالی در تمام شاخص های اقتصادی سال۹۶ جزو ۱۰ استان اول بود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در عین حال اذعان کرد: به دلیل ظلم مضاعف تاریخی و بی توجهی به توسعه متوازن این منطقه جغرافیایی هم در دوره طاغوت و هم پیش از شکل گیری این استان، هنوز با استان های برخوردار فاصله زیادی به لحاظ شاخص های توسعه داریم.

وی یادآور شد: پاییز ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال ۹۵ خراسان شمالی موفق شد نرخ بیکاری را تا ۵ درصد کاهش دهد و بدین ترتیب به بالاترین رشد در کشور دست یافتیم و امیدواریم که این روند ادامه یابد.

استاندار در ادامه سخنان خود، سال ۱۳۹۶ را سالی خوب برای خراسان شمالی در حوزه ایجاد اشتغال توصیف کرد و افزود: این استان در رده بندی استان های با کمترین نرخ بیکاری، در جایگاه چهارم جای گرفت.

وی هم چنین با اشاره به تعدد ملاقات های مردمی خود طی سال گذشته و ۳ هفته سپری شده از سال جاری گفت: حضور در شهرستان ها و مناطق مختلف استان را امسال هم ادامه خواهیم داد؛ همچنان که سال گذشته ۸ سفر به راز و جرگلان داشتم و کمترین سفرهای شهرستانی ام نیز به فاروج بود که ۵ بار توفیق حضور در جمع مردم این شهرستان نصیبم شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این دیدار صمیمی از تلاش های استاندار، معاونان و مدیران زیرمجموعه برای پیشبرد امور جاری و برنامه های توسعه ای استان قدردانی کرد.

حجت الاسلام یعقوبی برگزاری ملاقات های مردمی استاندار در نمازهای جمعه شهرستان ها را اقدامی درخور و شایسته دانست و بر تداوم این برنامه ها در سال جاری تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.