وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر چند ساعته‌اش به مسکو گفت که با لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره اقدامات مشترک برای مقابله با حرکت‌های آمریکا در برجام هماهنگی و گفت‌وگو کرده است.

ظریف: با لاوروف درباره اقدامات مشترک برای مقابله با حرکت‌های آمریکا در برجام گفت‌وگو کردیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (شنبه) پس از شرکت در نشست سه جانبه به همراه همتایان روس و ترکیه‌ای خود در مسکو درباره تحولات سوریه و پیش از ترک مسکو به مقصد تهران در جمع خبرنگاران اعزامی به تشریح توافقات حاصله و گفت‌وگوهایش پرداخت.

وی گفت: در نشست سه‌جانبه درباره ادامه کار در سطح نمایندگان ویژه و موضوع تبادل زندانیان توافق کردیم که نشستی در آینده نزدیک در قزاقستان برگزار شود. همینطور درباره کار با دبیرکل نیز به توافق رسیدیم.

ظریف در توضیح بیشتر عنوان کرد: یکی از اقداماتی که امروز تصمیم گرفتیم انجام دهیم هم گفت‌وگو با دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از طرف سه کشور بود و هم گفت‌وگو با دبیرکل سازمان ملل که توسط سه کشور انجام شود و پیگیری تصمیماتی که در اجلاس‌های سران و تصمیمی که در اجلاس سوچی بین نمایندگان مردم سوریه برگزار شده بود.

وزیر خارجه ادامه داد: این جلسه برای این بود که نشان دهد روند آستانه تنها روند موجود است که توانسته تا حدودی در بحران سوریه موفقیت داشته باشد و این بحث مورد تأکید قرار گرفت و شاهد تأکید سه کشور ضامن برای ادامه این روند بودیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: در بحث دوجانبه با هر دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای هم صحبت و تبادل نظر کردیم، با ترکیه درباره روابط اقتصادی و روابط بانکی خیلی خوبی که داریم و رفت و آمدهای بین دو کشور گفت‌وگو کردیم و علاوه بر آن هماهنگی‌هایی که نیاز بود درباره مباحث مرزی انجام شود، صورت گرفت.

به گزارش فارس، ظریف افزود: با دوستان روسیه درباره برجام و همچنین در مورد اقدامات مشترکی که برای مقابله با حرکت‌های آمریکا باید صورت بگیرد، هماهنگی و صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه درباره روند خوب روابط دوجانبه با روسیه نیز بحث و گفتگو کردیم، تسهیل همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های روسیه را از دیگر مواردی برشمرد که که با لاوروف درباره آن گفت‌وگو کرده است و گفت: همانطور که می‌دانید در چندین ماه گذشته بسیاری از پروژه‌های ایران و روسیه به عملیاتی شدن نزدیک شده و برخی نیز عملیاتی شده و درباره اینکه چگونه می‌توانیم کار را بیشتر و سریعتر جلو ببریم گفت‌وگو کردیم.

ظریف در پایان عنوان کرد: سفر بسیار کوتاهی بود، ولی توانستیم در این سفر فشرده کار زیادی را هم در موضوع سوریه و هم روابط دوجانبه و چندجانبه انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.