کرج - پنجاه وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در حالی با حضور منتخبان مردم در پارلمان شهری برگزار شد که برخی اعضا به نوعی به عدم موفقیت شورای پنجم در انتخاب شهردار اذعان کردند ضمن آنکه بررسی انتخاب شهردار کرج به جلسه آتی موکول شد.

اذعان شورای شهر به عدم موفقیت در انتخاب شهردار کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که عصر امروز دوشنبه برگزار شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است و متاسفانه در این زمینه شورا موفق نبوده است گفت: با نظر برخی که می گویند شورا درصدد ایجاد دیکتاتوری است موافق نیستم.

وی در ادامه گفت: در انتخاب شهردار بایستی کاملا دموکراتیک و شفاف عمل کرد و هر نامزدی که انتخاب می شود در جلسه علنی و با حضور رسانه ها باشد.

زارع با یادآوری این موضوع دفاع نامزد پست شهردار از خود و اعلام توانایی ها باید در حضور افکار عمومی و رسانه ها باشد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد وحدت حداکثری، شورای ۱۳ نفری تصمیم گیرنده باشد و شهردار منتخب باید در گروه ۱+۱۳باشد.

سخنگوی شورای شهر کرج نیزاظهار کرد: شورای پنجم در انتخاب شهردار نتیجه مطلوب را حاصل نکرد و به دلیل عدم شناخت و همدلی لازم در انتخاب شهردار دچار چالش شد.

رحیم خستو با بیان اینکه  بایستی از مردم عذر خواهی کنیم، افزود: با اعتقاد براینکه اعضای شورا ۱۳نفر بوده و اجماع همه اعضا ایجاد رضایت در نزد مردم می باشد ولی شتابزدگی در انتخاب شهردار اهداف اعضای شورا را محقق نکرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه گفت: در انتخاب بعدی شهردار نبایستی اشتباه کرد چرا که شانس دیگری نداریم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیزدر این جلسه با بیان اینکه در انتخاب شهردار دموکراسی عمل شده است، گفت: در انتخاب شهردار شناخت کافی نداشتیم ولی دموکراسی را عمل کردیم چراکه از حاصل ثبت نام ۳۳‌ کاندیدا  درنهایت دو فرد به نقطه پایانی رسیدند و انتخاب  از میان دکتر نصیری و آقای سلیمی بود.

منصور وحیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر دو کاندید از شهرداری تهران  بودند ۸ نفر به نصیری و ۵ نفر به سلیمی رای دادند واین در حالی بود که  نظر ما شخص خاصی نبود بلکه گزینه ای مورد نظر شورا بود که بتواند خواسته های مردم را محقق کند.

وی در ادامه گفت: اصغر نصیری شهردار سابق کرج در مدت شش ماه فعالیت خود در این مسئولیت  نقاط قوت زیادی داشت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر کرج  چالش هایی   پیش روی خود داشته اما نمره منفی نداشته است، گفت: اختلافات سال گذشته در بخش جذب منابع نقدی و اقدامات مرتبط با اداره شهر بود که پس از استعفای شهردار سرپرست شهرداری کرج در بدترین شرایط کاری این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفته است.

دیگر عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه نباید اعضا شورا خواست های شخصی خود را در انتخاب شهردار دخیل کنند، گفت:  اعضای شورا منتخب رای مردم هستند و باید شایسته سالاری را مبنای اقدامات خود قرار دهند.

غدیر مهدوی تصریح کرد:اعضای شورای شهر افرادی را انتخاب نکنند که نظام شایسته سالاری زیر سوال برود.

در ادامه جلسه رئیس شورای شهر کرج  بررسی موضوع انتخاب شهردار را به جلسه آینده موکول کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.