کرج - مدیر کل جمعیت هلال احمر استان البرز با بیان اینکه ۲ هزار نفر داوطلب جوان در استان البرز فعالیت دارند گفت: استان های دیگر برای تامین دارو به البرز مراجعه می کنند.

۲ هزار داوطلب جوان فعال داریم/ مراجعه استان ها به البرز برای تامین دارو

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ناصر چرخساز پیش از ظهر امروز پنج شنبه در نشست استاندار با شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان البرز که به مناسبت هفته گرامیداشت هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد:  استان البرز  با توجه به نوپا بودن با مشکلات زیرساختی مواجه است اما یکی از استان های برتر کشور در بسیاری از شاخص ها است.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۲۳ نفر در هلال احمر البرز بصورت اداری و کادر مشغول به خدمت هستند، گفت: در بخش های مختلف همچون امداد و نجات ۷ پایگاه بین شهری، ۶ کشیک امداد در شهرستان ها یک پایگاه سگ های جستجوگر نجات و یک بالگرد وجود دارد.

چرخساز گفت: در برنامه های امسال توسعه پایگاه امداد و نجات دراشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ را در دستور کار داریم و در محمدشهر نیز درصدد تکمیل آشیانه بالگرد هستیم.

مدیر کل هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه آشیانه هوایی در حال تکمیل است افزود: بالگردی که در اختیار ما قرار دارد در بحث اورژانس در اختیار علوم پزشکی قرار گرفته و بالگردهایی که در سطح استان تهران است فعالیت لازم را در مواقع ضرور در البرز خواهند داشت.

چرخساز خاطرنشان کرد: ذخیره اقلام مورد نیاز در انبارها ۴ تا ۱۰درصد افزایش دارد و با توجه به اینکه معین استان تهران هستیم باید این ذخایر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه معاونت درمان و توانبخشی البرز در سطح کشور یکی از معاونت های بروز و توانمند محسوب می شود، گفت: داروخانه مرکزی استان ۶۷ تا ۷۰ میلیارد فروش داشته و استان های دیگر برای تامین دارو به البرز مراجعه می کنند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنانش گفت: بیش از ۲۰۰ کانون جوانان در استان وجود دارد و در بحث جوانان تفاهم نامه ای با سازمان مبارزه با مواد مخدر منعقد کرده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار نفر عضو جوان داوطلب در استان البرز وجود دارد که در اقدامات خیرخواهانه نیز شرکت فعال دارند.

مدیرکل هلال احمر البرز با بیان اینکه در آموزش تکمیلی دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر فعال است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل داشته است.

چرخساز در پایان گفت: طرح برند ساختمان ایمن را با مشارکت مدیریت بحران استانداری البرز در دستور کار قرار داده ایم که به مرور زمان در ابعاد مختلف توسعه پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.