قدس آنلاین: مدیرعامل به‎نشر گفت: تا پایان امسال 10 عنوان کتاب درباره شهدای لشکر فاطمیون که شهدای افغانستانی مدافع حرم هستند، توسط این انتشارات روانه بازار خواهد شد.

10  کتاب درباره شهدای لشکر فاطمیون منتشر می‌شود
حسین سعیدی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «به وقت اردیبهشت» که روایتگر زندگی شهید «حسن قاسمی دانا»، از شهدای مدافع حرم است، با اشاره به اولویت‌های این انتشارات در زمینه تولید کتاب، اظهار کرد: «ارزش‌های نظام ولایی و مفاهیم انقلاب اسلامی» یکی از این اولویت‌هاست که ادبیات دفاع مقدس، ادبیات انقلاب اسلامی و ادبیات مقاومت اسلامی را شامل می‌شود.
وی به نقش کلیدی شهدای مدافع حرم و شهدای لشکر فاطمیون در جنگ سوریه و مقابله با داعش و تروریست‌ها اشاره کرد و افزود: «به وقت اردیبهشت» اولین کتاب تولیدی به‌نشر در زمینه بزرگداشت شهدای مدافع حرم است؛ این کتاب داستان زندگی شهید قاسمی دانا را روایت می‌کند که در مدت کوتاه حضور خود در سوریه، نقش‌ پررنگی داشته است و از شهدای برجسته مدافع حرم به حساب می‌آید.
مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: با توجه به این که عمدتاً خاستگاه شهدای لشکر فاطمیون مدافع حرم از مشهد است، به‌نشر به این حوزه وارد شد.
سعیدی با تأکید بر این که به‌نشر برای تولید کتاب‌های با محوریت شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون عزم جدی دارد، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۱۰ عنوان کتاب درباره شهدای لشکر فاطمیون که شهدای افغانستانی مدافع حرم هستند، توسط به‌نشر روانه بازار خواهد شد.
«به وقت اردیبهشت» عنوان کتابی به قلم «مریم عرفانیان» است که در آن داستان زندگی شهید «حسن قاسمی دانا»، از شهدای مدافع حرم، روایت می‌شود که این اثر برای نخستین بار توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و شب گذشته همزمان با سالگرد شهادت شهید قاسمی دانا در اولین یادواره شهدای مدافع حرم «به وقت قدس» رونمایی شد.  
این مراسم با حضور خانواده شهید قاسمی دانا و جمعی از خانواده دیگر شهدای مدافع حرم و همچنین نویسنده این اثر برگزار و در آن از خانواده این شهید تجلیل شد.
مادر شهید قاسمی دانا در این مراسم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این یادواره، بر دنباله‌روی از راه شهدا تأکید کرد.
پدر این شهید نیز در این مراسم گفت: شهدای مدافع حرم دنباله‌رو راه امامت و ولایت هستند.
در این مراسم بخش‌هایی از کتاب «به وقت اردیبهشت» توسط مریم عرفانیان، نویسنده این اثر قرائت شد.
شهید قاسمی‌ دانا در تاریخ دوم شهریور ۱۳۶۳ متولد شد و با آغاز جنگ در حرم معصومین(س) لباس رزم پوشید و در ۲۵ فرودین ٩٣ به طور داوطلبانه به سوریه رفت و ۱۹ اردیبهشت ماه همان سال در عملیات امام رضا(ع) که شامل پاکسازی خانه به خانه بود با اصابت چند گلوله به شهادت رسید.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.