قدس انلاین : رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشهد گفت: بارندگی های اخیر حدود یک میلیارد تومان به ابنیه فنی و راه‌های شهرستان مشهد خسارت وارد کرد.

خسارت یک میلیارد تومانی ناشی از بارندگی اخیر

به گزارش  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضـوی، جواد پورعلی گفت: شهرستان مشهد با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت کشور است که با توجه به کم بارشی چند ساله اخیر، در استان خراسان رضوی مشکل آب مشکلی جدی برای مردم استان بخصوص شهرستان مشهد محسوب می شود.

وی بخش اصلی خسارت یک میلیارد تومانی ناشی از سیلاب و بارندگی ها را به پل، آبنما و بستر راه عنوان کرد و افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و برنامه ریزی های انجام شده، راهداران و ماشین آلات راهداری در راهدارخانه ها مستقر شدند و به صورت شیفت های چرخشی در 3 روز متوالی جهت رفع خرابی ها پس از بارش اقدام کردند.
 
پورعلی ادامه داد: 50 نفر از راهداران این اداره در بخش های احمدآباد، رضویه و مرکزی مشهد با 22 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین شامل گریدر، لودر، کامیون و وانت کمک دار در عملیات بازگشایی مسیرهایی که در اثر سیلاب بخشی یا تمام آن از بین رفته بود، اقدام به ترمیم مسیر و ایجاد راه جایگزین کردند.
 
وی گفت : 140 کیلومتر از راه‌هایی که در اثر سیلاب تخریب شده بود، با تهیه و مصرف حدود 2000 تن مصالح محلی (شن، سنگ و خاک) مرمت و بازسازی شد.

جواد پورعلی افزود: بیشترین خسارات وارده به ابنیه راه‌های روستایی بوده و راه و ابنیه فنی حدود 30 روستا شامل 1 پل 4 متری، 4 آبنمای لوله ای و 9 آبنمای آسفالتی دچار خسارات سنگینی شد، که به صورت موقت بازسازی شده است و با تأمین اعتبار لازم تعمیرات اساسی آن شروع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.