قدس آنلاین: نقشه راه تامین مالی خارجی خراسان رضوی با همکاری وزارت کشور و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی کشور در حال تدوین است.

خراسان رضوی پارسال ۵۸۰میلیون دلار سرمایه خارجی جذب  کرد

 مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: طبق برنامه هدف‌گذاری شده در کشور، امسال باید در مجموع ۱۵ میلیارد دلار از منابع مورد نیاز سرمایه گذاری از طریق سرمایه‌های خارجی تهیه شود که خراسان رضوی به عنوان استانی پیشرو از پارسال به این موضوع وارد شده و اقدامات اجرایی آن را آغاز کرده است.

شکوه میرشاهی بیان کرد: با هدف تحقق رشد اقتصادی ۸درصدی در افق ۱۴۰۰  و تدوین اهداف برنامه ششم توسعه، سالانه ۱۳۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است که باید ۲۵درصد از این مبلغ از منابع خارجی تأمین شود.

وی افزود: خراسان رضوی پارسال ۵۸۰میلیون دلار سرمایه خارجی جذب  کرد و تلاش می شود امسال هم، این روند با رفع موانع سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌های جذب سرمایه‌های خرد خارجی از کشورهای همجوار، ادامه یابد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: برای موفقیت بیشترباید دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی طرح‌های اولویت دار خود اقدام و فرایندهای اجرایی و ملزومات طرح را برای ارائه بسته کامل سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی یا استفاده از منابع فاینانس آماده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.