قدس آنلاین/ صبا کریمی: «سرآشپز پیشنهاد می‌کند»، «دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان»، «دریادلان»، «ورود آقایان ممنوع» نمایش‌هایی است که این شب‌ها در سالن‌های تئاتری روی صحنه است.

در سالن‌های نمایش چه خبر است/ نگاهی به پرفروش‌ترین‌های ماه

به گزارش قدس آنلاین، این روزها سالن های نمایش میزبان گروه‌های مختلف تئاتری است و علیرغم این که در ایام ماه مبارک رمضان هستیم، سالن‌ها با مخاطبان بسیاری روبه‌روست و نمایش‌ها فروش رضایت بخشی دارند. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به نمایش‌هایی که این شب‌ها روی صحنه هستند و این که قرار است چه نمایش‌هایی به زودی اجرای خود را آغاز کنند و در ادامه نگاهی به پرفروش ترین نمایش‌های اخیر خواهیم داشت.

نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور و تهیه‌کنندگی ایرج رحمانی از روز گذشته ۵ خرداد در قالب اجرای ویژه روی صحنه می رود. «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» که محمدامیر یاراحمدی بازنویسی و دراماتورژی آن را برعهده دارد، این روزها با حضور شهرام قائدی، رامین ناصرنصیر، آرش فلاحت‌پیشه و مهدی فریضه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در تالار ایوان شمس به صحنه می‌رود، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی tik8 بلیت این نمایش را تهیه کنند.

نمایش «دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد فزونی از شب گذشته اجرای خود را در تماشاخانه پالیز آغاز کرد. پگاه آهنگرانی، مارین ون هولک، فرشاد فزونی و نکیسا بهشتی بازیگران این نمایش هستند و صابر ابر به عنوان صدا در این اثر نمایشی حضور خواهد داشت.

نمایش محیطی «دریادلان» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی همزمان با ماه مبارک رمضان و سومین سالگرد تفحص ۱۷۵ شهید غواص تا بیستم خردادماه در بوستان دانشجو اجرا می‌شود. «دریادلان» انتظار مادر شهیدی را که سال‌هاست در جست وجوی فرزند خود است روایت می‌کند و در این میان نقبی نیز به شهدای غواص کربلای ۴ و شهدای مدافع حرم می‌زند. این نمایش ترکیبی از موسیقی، حرکات فرم و روایت است.

این نمایش که همزمان با تشییع شهدای غواص عملیات کربلای ۴ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برای آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر تدارک دیده شده بود چندین بار اجرای مجدد شده است. علی براتی، رضا راد، روح الله سنایی، ‌سروش کریمی نژاد،‌ مهرداد آبجار،‌ محمدامین وظایفی، میلاد محمدزاده و ... در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «ورود آقایان ممنوع» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی حسین شهبازی از امروز به مدت یک ماه هر شب ساعت 19 اجرایش را در اداره تئاتر ـ خانه نمایش آغاز خواهد کرد.هدیه آزاده، مهرنوش دارا، سمیه صباغی، نجمه صفایی، الهام خضرایی منش، مریم احمدیان، بهار پوزش پور، بهار محمدی و ... از بازیگرانی هستند که در این نمایش نقش آفرینی می کنند. «ورود آقایان ممنوع» نمایشی اجتماعی است و در خلاصه داستان آن آمده است که هر خانه‌ای داستانی دارد و هر داستانی پس و پیش و گره‌هایی.

عمارت نوفل لوشاتو از ابتدای خردادماه میزبان نمایش «داستان تأسیس» به نویسندگی و کارگردانی آرش میرطالبی شده و قرار است این نمایش تا 30 خردادماه هرشب ساعت 21:30 دراین تماشاخانه روی صحنه برود.

داستان تأسیس برنده جایزه اول متن، کارگردانی و بازیگری در سه نقش از جشنواره نمایش نامه‌خوانی جایزه بزرگ استاد ناظرزاده کرمانی شده که داستانش درباره تأسیس یک طباخی در B612 است. امین طباطبایی، ابوذر ساعدی، مهناز ذبیحی، فرهاد داوری‌کیا، الیاس نادری، پریسا نکوقدم در این کار به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «زنا گندی» به نویسندگی حمیدرضا هدایتی  و کارگردانی یاشار بیک‌زاده از دوم خرداد اجرایش را در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان آغاز کرده است. بازیگران کار سپهر زمانی، مریم قربانیان، حمیدرضا هدایتی و امیر چشمه هستند. این نمایش ساعت 18 به صحنه تئاتر می‌رود.

نمایش «انسان انباری چگونه انسانیت؟» به نویسندگی الهه قاسم‌زاده و کارگردانی آرش سنجابی از یکم خرداد اجرایش را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده است. این کار برداشتی آزاد از رمان بختیار علی و محصولی از گروه تئاتر دیگر است. و ساعت 22:45 روی صحنه می رود. رایکا ابراهیمی، ایمان اصفهانی، نازنین بابایی، یاس بختیاری، رامین پرچمی، لادن پروین، سپیده جعفری، صبا کمالی و ... در این نمایش روی صحنه می روند.

نمایش «گیجگاه استخوان ندارد» کاری از دانیال رجبی اجرایش را از سوم خرداد در تماشاخانه دیوار چهارم آغاز کرده و تا 31 خردادماه ادامه دارد. آذین امیری و درسا حکیم الهی بازیگران این کار هستند. موضوع این کار نیز یک درام اجتماعی است و درباره آن آمده است که الان سه روز است از مژگان خبری نیست. این نمایش هر شب ساعت 22:30 روی صحنه می رود.

نمایش «مالی سوئینی» نوشته برایان فریل و با کارگردانی مرتضی میرمنتظمی این شب ها ساعت 21 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می رود و تا 11 خردادماه اجرای آن ادامه دارد. در این اثر نمایشی امیر آقایی، صابر ابر و الهام کردا ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «بلافیگورا» نوشته یاسمینا رضا، ترجمه بهروز سروعلیشاهی و به کارگردانی سعید دشتی است که هر شب ساعت 20 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. صحرا اسدالهی، سپند امیر سلیمانی، بهاره رهنما، نگار عابدی و محمد نادری بازیگران نمایش هستند.

نمایش «زهرماری» به کارگردانی علی احمدی و نوشته رضا بهاروند و احمد سلگی هرشب ساعت 19:45 در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز به صحنه می رود. هستی مهدوی، علی شادمان، تینو صالحی، نادر فلاح و خسرو احمدی  بازیگران این نمایش هستند.

نمایش‌هایی که به هفته پایانی رسیدند

همچنین نمایش «آنتی گون» نوشته و کار علی راضی نیز آخرین شب های اجرای خود را در سالن استاد سمندریان پشت سر می گذارد. صابر ابر، نوال شریفی و ناتالی متی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «لولیتا» نوشته فرشاد جعفری، طراحی و کارگردانی بهنام احمدی نیز آخرین شب های اجرای خود را پشت سر می گذارد و تا 10 خردادماه هر شب ساعت 20:45 در تالار سایه روی صحنه می رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده، «اینجا گلخانه است و درختان از بی‌خوابی در بیداری خواب می‌بینند». نهال دشتی، کتایون سالکی، راشین دیدنده و مهدی شاهدی از بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «ابلوموف» به کارگردانی سیاوش بهادری راد تا 10 خردادماه ساعت 21 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به صحنه می‌رود. پیام دهکردی، مهدی بجستانی، پرهام یداللهی، فراز سرابی، جواد پولادی، مهدی بوسلیک، امیر جنانی، عارفه لک، مهرداد مصطفوی و الهه افشاری بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «پرواز به تاریکی» به نویسندگی، کارگردانی افشین هاشمی تا 11خردادماه هرشب ساعت 19 در سالن چهارسو تئاترشهر روی صحنه می رود. افشین هاشمی، ایوب آقاخانی و مونا فرجاد بازیگران این نمایش هستند. همچنین نمایش «شلیک به تئاترشهر» نمایش دیگری است که ساعت 21 در سالن شماره 1 مهرگان با بازی ایوب آقاخانی و آناهیتا همتی روی صحنه است. نویسنده و کارگردان این اثر شایان افکاری است و دیگر بازیگران آن عباس بابایی، ‌بهرام سروری‌نژاد، امین قنبری، اریک قاراسمیان، سام کبودوند، ترانه کوهستانی، حسین کشفی اصل و مهدی میرزاییان هستند.

دو نمایش «جوجه‌تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری و «آنتی گون» به کارگردانی علی راضی به ترتیب ۱۱ و ۱۲ خردادماه به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان خواهند داد. همچنین نمایش‌های «خاطرات هنرپیشه نقشه دوم» به کارگردانی افشین زمانی و «ابلوموف» به کارگردانی سیاوش بهادری راد نیز در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تا دوشنبه 21 خرداد به اجرای عمومی خود ادامه خواهند داد.

نمایش «رومولیت» به نویسندگی و کارگردانی مصطفا کوشکی تا 11 خردادماه هر شب ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. مهدی پاکدل، بهنار جعفری، شهروز دل افکار، امیر شمس، صبا ایزدپناه، مونا شریفی، سجاد باقری، الناز شهبازی، علی آرتین، علی عبدی و ... بازیگران این نمایش هستند.

چه نمایش هایی به زودی روی صحنه می‌روند

نمایش «خدای کشتار» به نویسندگی یاسمینا رضا با نگاهی به ترجمه مائده طهماسبی و کارگردانی علی سرابی از 18 خردادماه تا اول تیرماه در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه تئاتر می‌رود. مارال بنی آدم، ستاره پسیانی،‌ علی سرابی و نوید محمدزاده در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

«سرزمین تهی‌سران» اقتباسی آزاد از نمایشنامه کله پوک‌ها اثر نیل سایمون است. این نمایش در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان از امروز ساعت 17 به کارگردانی روزبه اختری به صحنه می‌رود. بابک قادری، پناه باقریان، نسترن ابراهیم زاده، زکیه سیف، محمد عزیزی، مازیار مهرگان، شهرام حیاتی، مهرداد باقری و ... بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «زندگی در تئاتر» به کارگردانی داریوش مودبیان از امروز اجرای خود را راس ساعت 20 در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی آغاز می‌کند. سعید پارسا و علیرضا اخوان بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «همه چیز درباره آقای «ف» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از  18 خردادماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرایش را آغاز می‌کند. تنها بازیگر این نمایش احمد مهرانفر است. «همه چیز درباره آقای ف» نمایشی با حال و هوای طنز است و داستان فردی را روایت می‌کند که با معضلات اجتماعی مواجه می‌شود. اجرای نمایش در ساعت 21 خواهد بود.

همچنین ابراهیم پشت کوهی نمایش «مکبث زار» را که بر اساس قدیمی‌ترین نسخه مکبث، نوشته ویلیام شکسپیر است، با تلفیقی از مراسم زار، خردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد بر روی صحنه می‌برد. «مکبث زار» موفقیت بین‌المللی بسیاری ازجمله اثر برگزیده شب‌های مسکو، نمایش تقدیر شده در جشنواره‌ مونیخ، شرکت در جشنواره‌ی آوینیون فرانسه و اجرا در انستیتو تئاتر گتیس مسکو داشته و در کشورهای ارمنستان، آذربایجان و هند اجرا شده است.

«هفت روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی مشترک او و محمد لارتی، تئاتری مستند و سیاسی است که روایتی داستانی از وقایع حادثه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیر سال ١٣٦٠ دارد. این اثر تیر سال گذشته روی صحنه رفت و اواخر خرداد و اوایل تیر امسال با حمایت حوزه هنری دوباره اجرا می‌شود.

پرفروش‌ترین نمایش‌های ماه مشخص شد

مجموعه تئاتر شهر نمایش‌های «بی پدر»، «محفل بی عاری»، روح جهنمی»، «بوفالو آمریکایی» و «چهل گیس» و تماشاخانه سنگلج نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» را روی صحنه دارند.
نمایش بی پدر که تا 5 خرداد 62 اجرا در تالار قشقایی داشته و با استقبال چشمگیر تماشاگران روبرو بوده در مجموع 7 هزار و 582 بازدیدکننده داشته است. این سالن با گنجایش 96 تماشاگر 4101 بلیت تمام‌بها، 1936 بلیت نیم‌بها، 341 بلیت تخفیف‌دار و 1204 بلیت میهمان ارائه کرده و مبلغ گیشه آن 1 میلیارد و 335 میلیون و 450 هزار ریال ثبت‌شده است. این نمایش تا 29 اردیبهشت‌ماه میزبان 5977 تماشاگر بوده و از 30 اردیبهشت تا 5 خردادماه نیز 1605 تماشاگر داشته است.

نمایش محفل بی عاری به کارگردانی سیاوش بهادری راد نیز که در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با 29 اجرا میزبان 1699 تماشاگر بوده است. تالار سایه گنجایش 72 تماشاگر را دارد که 620 بلیت تمام‌بها، 278 بلیت نیم‌بها، 271 بلیت تخفیف‌دار و 530 بلیت میهمان برای آن ارائه‌شده و مبلغ گیشه 195 میلیون و 160 هزار ریال ثبت‌ شده است. این نمایش که در اردیبهشت‌ماه 1269 تماشاگر داشته در هفته گذشته میزبان 430 تماشاگر بوده است.

دیگر نمایش تالار سایه «روح جهنمی » است که بابک محمدی آن را کارگردانی کرده تا 5 خرداد 23 اجرا داشته و 774 تماشاگر آن را دیده‌اند. برای این نمایش 105 بلیت تمام‌بها، 32 بلیت نیم‌بها، 106 بلیت تخفیف‌دار و 531 بلیت میهمان ارائه‌شده و مبلغ گیشه 51 میلیون و 450 هزار ریال ثبت‌شده است. این نمایش در هفته گذشته میزبان 215 تماشاگر بوده است.
پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر که نمایش «بوفالو آمریکایی » به کارگردانی سیامک زین الدینی را روی صحنه دارد در 11 اجرای خود میزبان 371 تماشاگر بوده که 167 بلیت تمام‌بها، 110 بلیت نیم‌بها و 94 بلیت میهمان را شامل می‌شود. گیشه این نمایش 33 میلیون و 300 هزار ریال ثبت‌ شده است. این نمایش که در 5 اجرای اول خود میزبان 129 تماشاگر بوده طی هفته گذشته 242 مخاطب داشته است. گنجایش پلاتو اجرا 75 تماشاگر است.
تالار چهارسو که خردادماه را با نمایش «چهل گیس » به کارگردانی حسین جمالی آغاز کرد در 4 اجرایی که داشته میزبان 314 تماشاگر بوده است. برای این نمایش 87 بلیت تمام‌بها، 12 بلیت تخفیف‌دار و 215 بلیت میهمان ارائه‌شده که در گیشه 24 میلیون و 250 هزار ریال به نام آن ثبت‌ شده است.
اما در تماشاخانه سنگلج که این روزها با اجرای نمایشی از شهاب‌الدین حسین پور با عنوان «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» میزبان علاقه مندان هنرهای نمایشی است در هفته گذشته 646 تماشاگر داشته که شامل 382 بلیت تمام‌بها، 41 بلیت نیم‌بها، 77 بلیت تخفیف‌دار و 146 بلیت میهمان می‌شود. برای این نمایش مبلغ 97 میلیون و 825 هزار ریال ثبت‌شده است.
این تماشاخانه تا نیمه اردیبهشت‌ماه نیز شاهد اجرای نمایش خواستگاری کار عظیم موسوی بود که در مجموع اجراهای خود میزبان 3944 تماشاگر بوده است. مبلغ گیشه این نمایش 402 میلیون و 690 هزار ریال ثبت‌ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.