کرج- مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه توسعه آبزی پروری در استان به ویژه پرورش ماهی می تواند نقش بسزایی در افزایش امنیت غذایی و استفاده بهینه منابع آبی داشته باشد گفت: پرورش ماهی در سال ۹۶ موجب ایجاد اشتغال مستقیم ۹۵۵ نفر در این استان شده است.

پرورش ماهی در البرز برای ۹۵۵ نفر ایجاد اشتغال کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی البرز لاله ضیائیان اظهار کرد : در استان البرز ظرفیت های نهفته‌ای برای فعالیتهای شیلاتی و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش وجود دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از وجود جوانان منطقه، گام‌های نویی در عرصه تولید و صادرات محصولات شیلاتی بردارند.

وی افزود: از فرصت‌های آبزی پروری استان می‌توان به پرورش انواع آبزیان از جمله پرورش انواع ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان سردآبی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش گیاهان آبزی و پرورش زالو اشاره کرد.

ضیائیان عنوان کرد : در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی، در طول سال ۹۶ حدود ۲ هزارتن انواع ماهی پرورشی و حدود ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شده که موجب اشتغال زایی حدود ۹۵۵ نفر به صورت مستقیم شده است.

مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز  یادآور شد : اگر در منابع آبی کشاورزی به خصوص استخرهای موجود اراضی کشاورزی بتوان فعالیت آبزی پروری را توسعه داد، علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید در نواحی روستایی و ارتقاء بهره وری آب، غذای سالم مورد نیاز جامعه به خصوص جامعه روستایی تامین شده و در افزایش امنیت غذایی استان تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.