همدان - معاون عمرانی استاندار همدان اظهار کرد: در گردشگری برندسازی اهمیت خاصی دارد و بر این اساس باید برندهای خود را افزایش دهیم.

برندسازی در گردشگری اهمیت خاصی دارد

به گزارش قدس آنلاین ، محمودرضا عراقی به مناسبت رویداد همدان ۲۰۱۸ اظهار کرد: همدان در چند سال گذشته محور توسعه خود را گردشگری معرفی کرده و این به این معنا نیست که در سایر بخش‌ها توسعه‌ای نباشد، بلکه با توجه به ظرفیت همدان، گردشگری در اولویت است.

وی با تأکید بر اینکه برای موثر شدن تصمیم گرفته شده، باید همه پارامترهای گردشگری را مدنظر داشت، افزود: در زمینه زیرساخت‌ها نیز کارهایی در دست انجام است که اتوبان همدان ـ ساوه ـ تهران و قطار همدان ـ مشهد که آرزوی همدانی‌ها بود، از جمله آن است.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه قطار همدان ـ تهران نیز طی یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود، گفت: زمان سفر کمتر از سه ساعت خواهد بود.

وی در خصوص اینکه فرودگاه همدان نیز آماده خدمات‌رسانی است، بیان کرد: در این زمینه باید بخش خصوصی نیز وارد عمل شده و فعال‌تر شود.

عراقی با بیان اینکه همه راه‌های شهرستان‌های همدان به مرکز استان چهاربانده هستند، افزود: بخشی که چهاربانده نیست نیز در دست انجام است زیرا این اقدامات برای تسهیل در رفت و آمد به استان و کاهش خطرات جاده‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه در گردشگری بخش‌های نرم افزاری مهم است، تصریح کرد: باید با برنامه کار کنیم و زمان را مدنظر قرار دهیم و از همه لحاظ شرایط خود را آماده مهمانپذیری کنیم.

معاون عمرانی استاندار همدان در خصوص تخصیص اعتبارات رویداد گردشگری «همدان، ۲۰۱۸» گفت: اعتبارت این رویداد در مجلس تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود اما اینکه چقدر تخصیص یابد مهم است که بتوان طبق ان برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه چهار شهر در کشور عنوان جهانی گرفته‌اند، گفت: اصفهان در صنایع‌دستی، تبریز در فرش، مشهد در سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و لالجین در سفال شهر جهانی هستند که همدان نیز جزو این شهرهاست.

عراقی با اشاره به اینکه در استان همدان شهر ملی مبل و منبت نیز به ملایر داده شده که برندی برای همدان است، افزود: این برند گردشگری برای مبل و منبت این شهر ۴۰۰ میلیون تومان عایدی داشته و افزایش نیز خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که چند اثر تاریخی از همدان به ثبت جهانی برسد، تصریح کرد: سه رویداد بین‌المللی اکنون در کشور انجام می‌شود که دو مورد در همدان است، و این نشان از اولویت و اهمیت گردشگری در همدان است.

معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در نوروز امسال بازدید علیصدر ۶۰ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: این میزان افزایش گردشگر نمونه بارز افزایش تبلیغات است.

وی به ضریب بالای افزایش اشغال هتل‌ها اشاره کرد و گفت: این میزان جذب مسافر در هتل‌ها نشاندهنده این است که در مقایسه با سال‌های قبل میزان مسافران ورودی به همدان بیشتر شده است.

عراقی با بیان اینکه برای ساماندهی عنوان رویداد ۲۰۱۸ که فرصت هم کم بود، جلساتی در سطح ملی و استانی برگزار شد، افزود: بعد از ماه رمضان و نزدیک شدن به رویدادها موج اتفاقاتی که در همدان خواهد بود، بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه معطوف شدن توجه‌ها به همدان در سال ۲۰۱۸ خود اتفاق بزرگی است، گفت: در مباحث نرم افزاری باید کمی فرصت داد که بتوان بهتر پیش رفت.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه یکی از ثمرات ۲۰۱۸ آغاز ساماندهی ورودی‌های شهر است، گفت: ساماندهی ورودی‌های شهر به عنوان یک کار زیربنایی امسال شروع شده و کمتر از سه سال به سرانجام خواهد رسید.

وی در خصوص احتمال لغو پرواز همدان ـ تهران خاطرنشان کرد: دولت وظیفه پیگیری و برقراری پروازها را داشته و سعی در فراهم کردن زیرساخت دارد، اما باید با استقبال مردم این پرواز ماندگار باشد اما استقبال کمی صورت گرفت.

عراقی با بیان اینکه امیدواریم در آینده این پروازها شکل بهتری به خود بگیرد، گفت: فعلا باید کژدار و مریز پیش برویم تا استقبال مردم را شاهد باشیم زیرا هر چیزی دوره‌ای دارد.

وی در خصوص چهاربانده شدن جاده همدان ـ غارعلیصدر نیز گفت: فعلاً با توجه به اعتباراتی که داریم نمی‌توان این پروژه را اجرا کرد اما می‌توانیم از بخش خصوصی استفاده کنیم چون هزینه سنگین است.

وی با بیان اینکه این مسیر باید از طریق بخش خصوصی خارجی و داخلی اجرایی شود، بیان کرد: امسال سعی داریم این پروژه کلنگ‌زنی ‌شود.

عراقی در خصوص تخصیص اعتبارات ۲۰۱۸ نیز تصریح کرد: اعتبارت این رویداد در مجلس تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود اما اینکه چقدر تخصیص یابد مهم است که بتوان طبق ان برنامه ریزی کرد.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.