قدس انلاین : رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۲۳۲ پرونده تخلف دامپزشکی و امنیت غذایی از ابتدای امسال تحویل مراجع قضایی استان شده است.

۲۳۲ پرونده تخلف دامپزشکی در خراسان رضوی تحویل مراجع قضایی شد

غلامحسین صاحبی، یکشنبه  اظهار کرد: در این بازه ۲۲ هزار بازدید نظارتی توسط گروه های نظارتی دامپزشکی از مراکز تهیه، تولید و عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی انجام شد که به بستن ۲۱ مرکز متخلف انجامید.

وی با اشاره به روند رو به رشد بازدیدها و نظارت های دامپزشکی استان، میزان فرآورده های غیربهداشتی ضبط شده امسال را حدود ۱۶۵ تن و عمده تخلفات صورت گرفته در این حوزه را تهدید علیه بهداشت عمومی و کشتار غیرمجاز دام اعلام کرد.
وی گفت:با توجه به مخاطره آمیز بودن چنین تخلفاتی برای سلامت مردم، دامپزشکی بر حسب وظیفه قانونی خود و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
وی از کلیه زائران و مجاوران خواست در صورت مشاهده تخلف‌ در حوزه فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد با شماره تلفن های۱۵۱۲ (مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) ۳۷۲۵۰۰۲۵-۳۷۲۵۰۰۳۵(شبکه دامپزشکی مشهد مقدس) و نیز شبکه دامپزشکی هر شهرستان در میان بگذارند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.
وی افزود: سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ آماده دریافت پیام های مردمی در زمینه های یادشده است.
مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبان آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.