وزیر خارجه آمریکا از موافقت ترامپ با تغییر توافقنامه آتش بس موقت در شبه جزیره کره خبر داده است.

پامپئو: ترامپ با تغییر پیمان آتش بس موقت شبه جزیره کره موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در سخنانی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قول داده است تا توافقنامه آتش بس موقت مربوط به سال ۱۹۵۳ میلادی را به گونه ای تغییر دهد که به طور موثری دشمنی ها و خصومت ها بین دو کره متوقف شود.

بر اساس این گزارش پامپئو افزود: ترامپ متعهد شده است تا اطمینان دهد ما توافقنامه متارکه موقت در شبه جزیره کره را تغییر می دهیم و ضمانت های امنیتی لازم را که رهبر کره شمالی نیاز دارد، ارائه کنیم.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: اگر بتوانیم این دو اقدام را انجام دهیم، یک تهدید جهانی را کاهش خواهیم داد، تهدیدی که آمریکا و جهان دهه ها با آن روبرو بوده است.

پامپئو اشاره ای به ضمانت های امنیتی آمریکا به کره شمالی نکرده است ولی پیونگ یانگ پیش از این بارها خواستار متوقف شدن مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی و خارج شدن نظامیان آمریکایی از کره جنوبی شده است.

منتقدان سیاست های ترامپ بر این باورند که پایان دادن به مانورهای مشترک نظامی موجب تضعیف اتحاد بین آمریکا و کره جنوبی خواهد شد.

آمریکا و کره جنوبی سال های سال است که مانورهای مشترک نظامی را برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی کره شمالی انجام می دهند.

دو کره پس از پایان جنگ ۱۹۵۳ میلادی هنوز از نظر فنی در حالت جنگ قرار دارند و هیچ گونه پیمان صلحی را امضا نکرده اند. آمریکا بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی خود را در کره جنوبی مستقر کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.