علی محمدزاده: در ادامه پیگیری سوژه‌ها یا درخواست‌های مردمی، می‌خواهیم در ادامه به موردی اشاره کنیم که در هفته‌های اخیر پیامک‌هایی از شهروندان به دستمان رسیده و خواستار پیگیری موضوع شده‌اند.

اما و اگرهای صندوق قرض الحسنه کارکنان شهرداری مشهد

موضوع مورد تقاضای شهروندان بررسی اجمالی عملکرد صندوق قرض الحسنه کارکنان شهرداری مشهد است و مدعی هستند از ۵۰۰۰ عضو این صندوق ماهانه ۲۵ هزار تومان کسر می‌شود و معلوم نیست سود این پول نصیب چه کسی می‌شود واینکه تعداد افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند، بسیار کم است.

خلاصه اینکه مخاطبان پیگیر این موضوع بر این باورند که ورودی صندوق با خروجی آن همخوانی نداشته و از سال ۹۱ تاکنون هنوز به نیمی از اعضا نوبت تسهیلات نرسیده که نشان از وجود مشکلی درون سیستمی در این مجموعه است.

پاسخ مسئولان

برهمین اساس وبرای یافتن پاسخ با شاهچراغی، مدیر کل پشتیبانی و سرپرست اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد تماس گرفته و از وی خواستیم تا توضیحاتی در خصوص موارد مطرح شده بدهد.

وی در ابتدا با انتقاد از بی اطلاعی کسانی که اقدام به انتشار چنین شبهاتی می‌کنند، گفت: اینکه شهروندان که می‌توانند خانواده کارکنان شهرداری باشند بخواهند از عملکرد مالی مدیران شهر اطلاع داشته باشند، امر پسندیده‌ای است، اما نباید این مسئله بهانه‌ای برای شایعه سازی شود.

وی اظهارداشت:نمونه بارز این بی اطلاعی در مورد مطرح شده، این است که گفته شده این صندوق در سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده، در حالی که شروع فعالیت صندوق از اسفند سال ۹۴ است.

درخصوص مسئله سود وجوهات دریافتی نیزلازم به ذکر است که مبالغ دریافتی به حساب قرض الحسنه واریز می‌شود وهیچ گونه سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

شاهچراغی اظهار داشت: درباره تعداد اعضا ومبالغ دریافتی نیز لازم به ذکر است که تعداد اعضا ۶۱۷۵ نفر می‌باشد و با توجه به واریزی ماهانه ۲۵ هزار تومان هر عضو در هر ماه، مبلغ ۱۲۵ میلیون تومان موجودی صندوق است که با توجه به پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به ۱۲ نفر در هر ماه، می‌بینیم ماندگاری مبالغ بسیار ناچیز است.

وی درخصوص ادعای دیگر منتقدان به دریافت نکردن وام از سوی اکثر اعضا نیزگفت: تاکنون به تعداد ۳۶۸۹ نفر از اعضا تسهیلات پرداخت شده است که با احتساب ارقام اعلامی خواهیم دید روند مطلوبی بوده و با توجه به منابع مالی عملکرد مثبتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اکبری ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    0 0
    با سلام خدمت جناب چراغچی لازم بذکر میباشد عدد6175اگردر250000ریال ضرب شود مبلغی معادل 1.543.750.000ریال میشود نه 1.250.000.000ریال که تختلافی حدود 293.750.000ریال میباشد . با سپاس