قدس آنلاین:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: در سال جاری با اجرای طرح‌های آبخیزداری تعداد ۲۰۰ قنات در سطح خراسان‌رضوی احیاء خواهد شد.

احیای ۲۰۰ رشته قنات با اجرای طرح‌های آبخیزداری در خراسان رضوی

علیرضا صحرایی، درروز ۲۹ خردادماه، در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ۱۶۰ میلیون نهال تاغ در خراسان رضوی برای تثبیت شن‌های روان کاشت و پایدار شده است که خوشبختانه اکنون کانون فعالی در استان نداریم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ۳۰ سال قبل از اینکه در سازمان ملل متحد کنوانسیونی در خصوص مقابله با بیابان‌زایی تشکیل شود، این حرکت در خراسان رضوی و اولین بار در سال ۱۳۴۰ در منطقه سبزوار آغاز شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از تثبیت ۵۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی گناباد در راستای جلوگیری از افزایش پدیده بیابان‌زایی خبر داد و اضافه کرد: شهرستان گناباد یکی از شهرستان‌های سرآمد استان در حوزه مبارزه با بیابان‌زایی بوده که از سال ۱۳۴۰ با بحران شدید روبه‌رو بوده است.

صحرایی تصریح کرد: ریزگردها می‌تواند بر مهاجرت، اشتغال و سلامت افراد تاثیرگذار باشد که براساس آمار میزان اقداماتی که در مقابله با ریزگردها در خراسان رضوی انجام شده در هیچ جایی کشور انجام نشده است؛ همچنین در سال گذشته از روسیه برای این اقدامات گروهی به استان آمده‌اند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار برای بحث آبخیزداری از صندوق توسعه ملی تخصیص داده اند که سهم گناباد از این مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طرح کمربند سبز استان از سبزوار تا سرخس  در دست اجرا است که می‌تواند در تثبیت شن‌های روان نقش بسزایی داشته باشد.گفتنی است در این جلسه از مجتبی محرابی تکریم و حسین چمنی به‌ عنوان رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد معرفی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.